Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 Eg fikk vite av legen i dag at eg hadde det,gjør ikke så veldig vondt,men kjenner det i underlivet:( men har det med ureinslighet og gjøre eller???
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 UVI kommer av at bakterier kryper opp i blæra di og formerer seg. som regel kommer bakteriene ut av seg selv men noen ganger formerer di seg og fester seg for fort. da må en ha antibiotika. (jeg har hatt dette kronisk i 3 år så vet hva jeg snakker om hehe...) Bakteriene formerer seg lettere viss du drikker for lite, altså tisser sjelden. Viss du konstant skyller blæra klarer ikke bakteriene vokse! det kan i noen tilfeller også hjelpe med tranebær da disse gjør at bakteriene ikke klarer feste seg men det er mest som forebyggende. den store fyfy-en er å ha sex. da gnir en liksom alle bakteriene opp i blæra. Derfor er det veeeeldig viktig å tisse FØR sex, ja dere hørte riktig, FØR sex (fikk beskjed om dette av spesialisten i urologi på vestlandet, helse vest). Vet å tisse før sex har bakteriene ingen ting å leve i. di MÅ ha urin i blære for å klare å feste og formere seg. Tiss også etter sex for å tømme ut de siste dråpene som eventuelt har kommet ned i blæra under akten hehe.. vask deg godt etterpå!!! drikk masse vann, hold deg unna sukker i alle former! det er allmenne kjent at bakterier trives i sukker. IKKE drikk apelsinjuice heller. vet noen leger sier dette men det stemmer ikke. det er masse fruktsukker, ergo godt for bakterier (også tips fra spesialisten)) dessverre er ikke leger så godt opplyst på disse områdene. Det er bare 3 spesialister i hele landet:o)
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #4 Skrevet 7. desember 2007 Jeg hadde det også veldig ofte i ca halvannet år.. Men nå er det lenge siden jeg har hatt det! Min opplevelse av det er hvertfall at det er helt forferdelig... Det svir og det kjennes ut som noen konstant sitter og trykker på blæra mi, også får jeg ingenting ut!!! Men, når jeg har fått det, så har jeg sittet på do konstant i kanskje 3-4 timer, noen ganger hele natta.. Kan tenke deg hvordan lårene føles da, hehe... men da drikker jeg til jeg stuper, vann, appelsinjuice og tranebær, samt masse C-vitaminer. Jeg har også hørt at man ikke skal drikke sukkerdrikker, men jeg føler at appelsinjuice har vært ganske ok, for det skal gjøre urinen surere. Samme som med C-vitaminer. Men etter en god del av dem blir magen litt kjip også... Har tranebærkapsler som jeg har åpnet og hatt i vann, så det tror jeg funker ganske greit. Føler at jeg ikke kan ta antibiotika hver gang, men noen ganger har jeg nok måtte krype til korset... Huff, dette er en skikkelig onde, men heldigvis ser det ut til at jeg har blitt kvitt det nå. Det trenger hvertfall ikke ha noe med urenslighet å gjøre, det er sikkert. Selvom det kanskje for noen er det, men som regel ikke.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #5 Skrevet 7. desember 2007 huff ja er sinnsykt vondt... faktisk mere behagelig med lungebetennelse å 40 i feber! smertene er såååå intense!!! nei rensligheten har ikke så mye å si! mvh anonym1
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #6 Skrevet 7. desember 2007 Ja helt enig! Ville heller vært sengeliggende en uke med feber enn å ha UVI og det vondeste på 3-4 timer... Det er bare så forferdelig vondt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå