Gjest Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 Jeg har så lyst til å gå på spa, men vet ikke helt om jeg kan. Jeg er 14 uker gravid med tvillinger, og har hatt en svært slitsom start på svangerskapet med oppkast, astma og bronkitt. Synes selv jeg fortjener en avslapningsdag på spa, men er usikker på om jeg kan. Har hørt at man ikke skal i boblebad og sauna. Hvorfor? (Har brukt boblebad hjemme. Burde vel kanskje ikke det heller da?) Er det andre ting jeg heller ikke kan? Regner med det er enkelte oljer gravide ikke skal ha i masasje, men det bør vel spa senteret vite?
Trultemora er presseklar!! Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 Spasenteret vet hva du kan gjøre og ikke! Kan kanskje være greitt å si ifra før du kommer dit at du er gravid, så er de forberedt ihvertfall! Joda, boblebad går greitt så lenge vannet ikke har gått ihvertfall! Og så skal du prøve å unngå å ta den hardeste strålen i korsryggen og området der! Nyt dagen på spa!!!
SuperMoM <3 Skrevet 7. desember 2007 #3 Skrevet 7. desember 2007 Når det gjelder spa så bruker de å ha en egen "ting" for de som er gravide.egen pakke heter vel det:p Når det gjelder boblebad så skal man holde seg unna det. I følge min jordmor så kan boblene før til for tidlig rier og/eller fødsel.Så jeg holdt meg unna det sist og skal det denne gangen her også!
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 7. desember 2007 #4 Skrevet 7. desember 2007 Jeg var på SPA da jeg var 20 uker sist og det var kjempedeilig. Og de vet hva de kan gjøre og hva de ikke kan gjøre de som driver med dette. Jeg fikk massasje kun på beina, nakke og armer. Og skrubb over hele kroppen. Det er enkelte oljer de ikke kan bruke og enkelte punkt i ryggen som de skal unngå. Ellers så kan du ta sauna, du kjenner fort om det blir ubehagelig. Man tåler mindre varme når man er gravid, hvertfall gjør jeg det. Boblebad er jeg forsiktig med, kan være mye basselusker der. Men er du nøye på å rengjøre dysene hjemme så er det vel ikke farlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå