Gå til innhold

Hva legger dere i begrepet "God økonomi"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye penger har folk som har "god økonomi" i deres øyne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At man kan betale regningene sine, leve godt, og klare å spare fra måned til måned.

Skrevet

Nok til å dekke alle faste utgifter, mulighet til 2-3 ferie reiser i året, oppsparte middler... Kan gjøre kjøp til 3-4000 kr uten å vurdere d opp og i mente..

Da hadde jeg vært fornøyd i allefall---Selvom jeg ikke har noen grunn til å klage atlså...

Skrevet

At man ikke trenger å få panikk når man må bruke mye penger som f eks til jul, at man kan bestille ferie hvor og når man vil, at man kan spare litt og at man ikke har flere langvarige lån.

Skrevet

For oss er god økonomi. Et bra sted å bo, en bil som går fra A til B. kunne betale regningene hver mnd og ha penger igjen til en tur på restaurant i ny og ne ............. og en feritur som bonus for årets innsats en gang eller to i året!

Skrevet

Når man etter å ha betalt alle regningene har råd til å spare litt og kan kjøpe det man vil av matvarer og det man trenger og har lyst på av vanlige klær, kan gå på kino, ut og spise osv uten å måtte stoppe opp og tenke over om man har råd til det, kunne reise på ferie uten å måtte spinke og spare i evigheter først osv. Dette er et minimum på definisjonen av god økonomi for min del.

Skrevet

I mine øyne er god økonomi å klare å betale rekninger uten problem, til og med uforutsette rekninger på fleire tusen... Og klare å spare ein del i mnd, og kunne kjøpe ting ein treng, eller shoppe nye klær uten at det går ut over andre ting..

Skrevet

At man kan unne seg det man har lyst på av vanlige ting som mat, hygieneprodukter og har penger også til uforutsette regninger. At man har råd til mer enn en bil om man føler behovet for det. At man har penger til å kjøpe ny oppvaskemaskin om den man har plutselig ryker og har råd til å ha bilen på verksted uten at det går utover det daglige. At man kan spare fra måned til måned er ikke så viktig, er vel heller for å ha en konto med god buffer og heller bruke det man har av lønnsinntekter om man ønsker det.

Skrevet

Å kunne kjøpe det man har lyst på i matbutikken, uten å regne på om man har nok penger... Å kunne kjøpe seg nye klær og sko når man vil, å ha penger til å fylle bensin for. Å ha penger til regningene. Egentlig å ha nok hver måned til å kunne kjøpe det man vil i det daglige, og til å kunne spare litt for å reise på ferie.

Skrevet

Å ha råd til mat, klær, betale regninger, bensin, ha hus og bil, kunne kose seg på kino og kafe en gang iblant og kjøpe noe man har lyst på + spare penger.

Her er det dessverre manko på penger i slutten av mnd, for vi bruker så mye på mat siden vi er så mange.

Skrevet

signerer nickoline sitt innlegg:)

Skrevet

For meg hadde det vært å ikke fått makk av å høre at man MÅ ha fri i jula, men at man ikke har rett på lønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...