Gå til innhold

så redd for ULTRALYD

Anbefalte innlegg

Skrevet

har mareritt om at jeg kommer dit og det ikke er noe liv eller noe foster.. sukk. virker bare så uuuendelig rart at det ska vere noe der når man ikke kjenner noe til det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror dette er den største frykten til alle gravide! skjønner engstelsen din men du kommer garantert til å bli overrasket når du plutselig får se en liten som ligger å spreller på skjermen, selvom du ikke kjenner noe:o) du kan jo be om å få høre hjertelyd hos legen din viss det betrygger deg litt:o) det går nok bra skal du se, men jeg er selv nervøs... skal på UL på mandag! men jeg var i uke 12 også... var liksom så rart at det var noe inni der selv om jeg ikke hadde mage eller kjente noe:o)

Skrevet

jeg skal om to uker da er jeg 17 uker.. så kan vel ikke få noe time hos lege nå, blir liksom veldig hysteri.. men kvir meg ja.

Skrevet

Kjenner til den redselen jeg også. va på ultralyd i uke 10 og så at alt va bra! Men har kjøpt angelsound babydoppler fra ebay til 240 kr. den kan jeg bruke 2-3 ganger i uken og høre hjertelyden og at lille mann beveger seg inni der! veldig bra for min velfølese og jeg er ikke redd mer! er 14+5 idag!

Skrevet

er ikke slik babydoopler farlig??

Skrevet

Hei

Jeg hadde UL i 14. og 18. uke og grudde meg til begge.

Den første for at det ikke skulle være liv. Men det var det, og det var moro å se. Desverre "ga det meg ikke noe", i den form at jeg forstod ikke at det var en som var inni meg som var på "TV", skjønner? Men jeg så jo på mannen min hvor glad han ble :-) (baby var ikke planlagt, og ikke ønsket da jeg fant det ut med en gang, men er veldig ønsket nå !!!)

Den i 18. uke ga meg masse, selv om jeg grudde meg for at noe hadde skjedd i mellomtiden... 2 dager etter kjente jeg første spark :-)

Snakk evet med JM som skal ta UL om angsten din når du kommer dit. De tar slike ting seriøst!

Lykke til på UL da :-)

Skrevet

trur ikke babydoopler er så farlig, lege og jordmor har brukt det på meg på hver kontroll ihvertfall

Skrevet

Du må jo ikke gå på UL om du er så redd. UL er kun et tilbud.

Skrevet

Hei, jeg gruet meg også til UL, litt av samme grunn som deg og litt av andre årsaker.

Jeg gruet meg enda jeg faktisk kjente liv og visste at jeg ikke kom til å få beskjed om at utviklingen var stoppet.

Prøv for din egen del å bite tennene sammen, det er nervepirrende de første to sekundene til den som tar ulen får bildet av ungen på skjermen, og så er det bare å glede seg!

Lykek til. Dette går bra, skal du se : )

Skrevet

Eg og va redd, va på kontroll i uke 6 fordi eg følte ik at eg hadde noken gravid symptom(då fekk eg ultralyd), når eg va til legen i uke 12 så fekk eg se ungen på ultralyd(legen min har sånn utstyr), og eg va lette som bare d for at d va liv. Va til lege igjenn i uke 15 pga blødninger. Då va eg og veldig nervøs, men alt sto bra til. Og i uke 18 på ultralyd va eg nervøs for at det sku vere livløst. Trur egentlig at det e veldig naturlig å vere redd. Eg har jo ik kjent livstegn før uke 20 fordi morkaka har logge i veien. :(

Skrevet

Hei:) Kjenner meg veldi igjen.. er såå nærvøs for at det ikke skal være liv.. har ul på onsdag.. så det blir bra å få en bekreftelse om alt er bra der inne:) Har heller ikke kjent noe tegn til liv.. bortsett fra noe som kilte og noe som kjentes ut som leamus.. men har bare kjent det 2 ganger så tror kanskje det var noe annet.. rart jeg ikke har kjent det flere ganger liksom... Jejee.. ikke lenge igjen nå da:)

Skrevet

Det kan gå dager og tom uker mellom hver gang du kjenner bevegelse nå på starten, så det er sikkert babyen du har kjent!

Det er naturlig å være litt nervøs før ul, de fleste lurer jo på om de har gjort det rette, "kan det glasset med vin jeg drakk før jeg visste jeg var gravid skade...". En god trøst er at det er svært sjelden jordmor finner avvik på de søte små! Så fort du har fått bekreftet at det er liv inni deg, og h*n er akkuratt som h*n skal være, sitter du igjen med verdens beste følelse.. :)

Gled dere jenter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...