Gå til innhold

Problemer med å sovne selv...gråter hver gang..

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen uker siden hadde jeg problemer med å få lillejenta på 4 mnd til å sovne selv på kveldene, hun sovnet ved puppen og våknet fort igjen. Da var hun som en drøm å legge ut i vogna på dagtid. Fikk råd fra hs om å la far legge henne og sitte med henne til hun hadde grått seg i søvn. Nå har det blitt betraktelig bedre på kveldene, hun gråter litt, og noen kvelder sovner hun uten å gråte, men noen kvelder er det like ille igjen. Men på dagtid har hun blitt vanskeligere og vanskeligere å legge ut i vogna. Hun gråter seg mer eller mindre i søvn hver gang, vil trilles, jeg triller til hun roer seg og begynner å vugge igjen når hun begynner å gråte, det er akkurat som hun må gråte litt før hun sovner, er det normalt. Det tar lengre og lengre tid før hun sovner på dagen. Samtidig har hun begynt å bli veldig mammadalt, hun har plutselig begynt å bli skeptisk til besteforeldre, kan det ha noe med at hun har grått seg i søvn sammen med faren? Huff, dette ble litt rotete, men det er første ungen min og jeg er så usikker og det er så mye jeg lurer på...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er nok bare naturlig at hun er blitt skeptisk. tror hun slutter å gråte om en stund - når hun hvet hva som skjer...

Skrevet

hei!

jenta mi er 4 mnd og akkurat samme som din.

hun sovner fint på kveldene alene nå. før måtte jeg amme henne i søvn å la henne ligge i senga vår til vi la oss.. men nå kan jeg legge henne rett i sin egen seng, si god natt og gå ut av rommet og hun sovner..

på dagtid må hun alltid trilles i vogna for å sovne.. hun gråter nesten her eneste gang.

og det blir verre utover dagen.. spesielt siste duppen før hun legger seg på kvelden kan hun gråte en stund..

men hun trenger den lille duppen før hun legges for kvelden..

jeg tror ikke hun gråter fordi hun gråt seg i søvn sammen med pappan sin..

det er nok fordi hun blir større.. akkurat som her, hun vil ikke til farmor og farfar.. men mormor kan hun gå til fordi hun ser henne oftere men er skeptisk til morfar..

så det er nok normalt =)

Skrevet

Her også gråter snuppa seg i søvn hver kveld. Noen ganger sovner hun etter 2-3 minutter, andre ganger tar det noe lengre tid. Hun har vært skeptisk spesielt til farmor, onkel og tantene helt siden hun var 2-3 mnd. Kan bli hysterisk og gråte så hun hiver etter pusten dersom de prøver å holde henne. Mens venninnene mine kan ta henne med en gang uten problemer.. forstå det den som vil :) Sånt går i perioder, og jeg tror ikke du skal bekymre deg for at det har noe med at hun gråter seg i søvn.

Skrevet

Det var betryggende å høre. Tusen takk for svar. christineel: hva gjorde dere for å få henne til å sovne av seg selv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...