Gå til innhold

AU AU AU AU!!!=( HJELP MEG =( =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

har faatt saa siiiinnsykt vondt i den venstre puppen.. men det er ikke hele puppen heller.. kun utsiden av den... ytterst mot armen liksom.. hele den yttersiden er vond og oemm.... =( =(

melkeproduksjonen har gaatt myyye ned i det siste.. saa tutta har faatt mer og mer tillegg. har proevd aa oeke, men til ingen nytte.. saa det har gaatt maaaaange timer mellom de faa ammingene jeg har greid i loepet av dagen.. naa nekter hun aa ta puppen ogsaa. saa da kan jeg bare glemme det..produksjonen gaaar vel bare forsatt nedover.. men jeg har endelig godtatt det.. og tenkt at jeg har iallefall klart aa amme henne nesten 4 mndr...

proevde forresten aa pumpe ut litt, for aa se om det lettet paa det oemme.. men neeida.. forsatt liiike vondt.... og det er ikke mye som kommer ut...

foeler meg ikke helt pigg heller =( =(

What to doooo? og hva er dette... ? brystbetennelse? har jo ikke feber..og ikke noe roedt flammende paa brystet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt

Skrevet

Vet du, akkurat sånn har jeg det innimellom også - vet ikke sikkert hva det er, men blir alltid nervøs for at det skal bli skikkelig betennelse. Jeg gjør følgende: Ammer bryster fra alle vinkler ca hver 2 time, eller pumper eller håndmelker hvis babyen ikke vil ha. Tar varme dusjer, bruker ullinnlegg og holder det varmt. Går uten Bh og stramme gensere, masserer det når det melkes. Etter ca 1 døgn går det over. Jeg blir også litt uvel når det pågår, med litt feber.

På lommelegen etc står det mye om brystbetennelse og tette melkeganger etc.

God bedring til deg:-)

Skrevet

Du har tette melkeganger og det kan fort bli til brystbetennelse.

Amm ofte. Legg ungen til brystet slik at haken vender mot det vonde området, der blir suget sterkest. Legg barnet til det brystet først hver gang så du får tømt det mest mulig. La det ikke gå mer enn to timer mellom hver amming. Hvis baby ikke vil ha, så pump. Ta varme dusjer og masser det vonde brystet. Ikke frys på føttene! Ha med deg en varmepute i senga i natt så du holder puppen varm. Amm annenhver time på natta og.

Lykke til!

Skrevet

Det høres ut som tette melkeganger, og det er ikke brystbetennelse, men kan bli det. Du kan få feber og influensafølelse og røde områder på puppen selv om det ikke er betennelse også, men om du slipper det så er du jo heldig :)

Du må tømme brystet ofte, hver 2. time på dagen og helst et par ganger på natta også. Varme før amming eller pumping hjelper, gjerne i form av varme omslag eller varm dusj. Har også hørt tips om å duppe puppen i en bolle med varmt vann, men det er ikke prøvd personlig.

Bruk gjerne syntocinon nesespray for å få fart på utdrivningsrefleksen, det kan også hjelpe. Når melka strømmer, så masser forsiktig på det vonde området, men flat hånd, fra utsiden av brystet og inn mot brystvorta.

Hold deg varm, bruk gjerne ullinnlegg.

Ser du sliter med ammingen, så da er vel pumpe det greieste. Du kan også håndmelke, jeg står lenge og håndmelker i dusjen når jeg har tette kanaler. Evt badekar om du har det.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...