Gjest Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 Ja, da har jeg og lilleM og pappaen hans vært på legevakten for 4 gang på 7 mnd.. Heldigvis kunne jeg spasere ut dørene igjen. Det er lilleM sin tur til å være syk. Høy feber (40,1), halsbetennelse og dette førte til et anfall av falsk krupp i natt. Stakkars gutten var livredd. Var ute å gikk med ham rundt 2 og det roet seg ned. Men når vi kom inn igjen så ble han raskt værre igjen, så vi ringte tilbake til legevakten og de ville ta en titt på ham. Han fikk oksygen og kald damp i maske, og kom seg raskt. Fikk kortison til å utvide pusterøret og efidrin til å ta med hjem, så vi kan forebygge flere anfall.. Det er ikke lett å være mamma når de små er syke! Sukk.. Heldigvis har jeg opplevd dette før (med nevøen min..), og klarte å holde meg rolig.. Og pappa var også rolig, så vi klarte å takle det uten dramatikk. Men jeg skjønner at folk kan få panikk. Tårene rant nedover kinnene mine når vi var ute å gikk tur i natt..
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 Huff ja det høres skummelt ut. Dere er veldig flinke og rolige synes jeg. Du har liksom fått alt dette året du. Synes dere er tøffe som står alt igjennom. Du må jo bare bli så glad i gogutten din. Han er en tøffing da som kommer seg gang på gang. Håper det går seg til og at han blir bedre så snart som mulig. Vi sender masse masse trøste klemmer fra oss.
Bellen^2 Skrevet 7. desember 2007 #3 Skrevet 7. desember 2007 Nei uff har han fått falsk krupp! Det er et av de største marerittene mine:( Det ligger falsk krupp på farsiden i familien til mannen, så vi holder jo pusten hver gang han blir forkjølet og er like lettet hver gang det går over uten av kruppen har kommet. Så flott at dere klarer å holde hodet kaldt og være rolige da. Barna merker jo så godt om foreldrene blir tresset og redde. Håper efidrinen roer anfallene slik at han slipper mer av det spetakkelet. Stor blibraklem til lilleM fra Sebastian og stor trøste klem til deg fra meg!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 7. desember 2007 #4 Skrevet 7. desember 2007 Jeg visste faktisk ikke hva falsk krupp var jeg, gjorde et søk på nettet og det høres jo helt forferdelig ut! Stakkars lille gutten, han må jo ha vært veldig redd. Det er nok ikke lett å være så liten, så svak av feber og bli så skremt av hva som skjer. Godt dere holdt hodet kaldt, og veldig bra at du har vært borti det før. Jeg hadde fått panikk og bare gjort saken verre, det hadde nok mye å si at dere forholdt dere rolige. Uff, mye fælt man skal igjennom. Håper han er bedre nå! Stor god-bedring-klem fra Mia og meg
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 7. desember 2007 #5 Skrevet 7. desember 2007 Uff det høres helt forferdelig ut!! Godt at dere fikk hjelp og med dere medisin hjem slik at dere kan forebygge. Skjønner godt at tårene trillet i natt hos deg. Det er så vondt i mammahjertet når de små har det vondt. Håper Lille M blir frisk og rask igjen snart. God bedring klem fra oss
Gjest Skrevet 7. desember 2007 #6 Skrevet 7. desember 2007 Takk for trøst. Falsk krupp er heldigvis ikke farlig, men fryktelig vondt. Pappaen til lilleM var plaget med det når han var liten, det samme var jeg. Så vi var litt forberedt på at vi kunne slite med det samme. Han har vært veldig slapp i dag og matlyst er så som så om dagen, men han virker pigg når han har fått hostesaft og paracet, så vi lindrer de værste smertene. Legen gav oss et tips om å gi saftis (han kan jo ikke få vaniljeis enda) - og det kan du tro var en slager. Lagde saftis av pærejuicen 6 mnd, og det var suksess. Han får i seg energi og samtidig lindrer isen den såre halsen.. Et godt tips til dere andre med såre halser og slappe barn med lite matlyst. Nå håper trøtte foreldre på en roligere natt etter en skuffende Idol-utstemning ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå