Gå til innhold

Er temmelig bekymret - hva ville dere gjort? (Langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste to ukene vært plaget med diaré. Gikk til legen min denne uka og fikk tatt en del prøver. Skulle også ta tre prøver hjemme. Jeg var på en restaurant for litt siden der de hadde strødd litt ost på toppen av det jeg hadde bestilt, og da jeg spurte hva slags ost det var sa de at den var hjemmelaget av vanlig melk.. Jeg tenkte som så at den da sikkert var pasteurisert, men plukket av det jeg klarte. Nå som det plutselig har blitt så mye snakk om listeria i mediene og sånt begynte jeg jo å bli litt bekymret og har jo forstått at pasteurisering egentlig ikke har noe å si.. Jeg spurte derfor legen om jeg kunne få tatt en slik test, og forstod det sånn at det skulle tas fra de prøvene jeg tok hjemme.. Var hos jordmor på torsdag, og hun ble ganske bekymret, og synes jeg skulle få tatt en blodprøve også for å utelukke listeria helt, og ringte derfor legen min. Jeg skulle få ta den blodprøven idag, sa hun, men så ringte de fra legen senere på dagen og sa at det ikke var nødvendig likevel. Diaré var visst ikke et symptom på listeria, så jeg skulle ikke bekymre meg.. Men så ble jeg sånn i tvil da, ettersom jordmor sa at det kunne være det, og ettersom jeg også har lest på nett at diaré kan forekomme. :( Var hos legen og leverte prøver idag, og tok opp bekymringen min igjen, men legen min hadde visst til og med snakket med en smittevernlege på sykehuset som hadde sagt at det ikke var noe å bekymre seg for.. Kjenner jeg er å usikker på hva jeg bør gjøre.. Jeg har veldig stor tillit til legen min, han er helt topp, og når i tillegg en smittevernlege sier det samme, må det vel være greit eller? Vet liksom ikke om jeg bare skal slå meg til ro med dette, eller om jeg skal ringe jordmor igjen neste uke. Hun er ikke tilbake før tirsdag. :( Plager meg også litt at jeg ikke fortalte spesifikt om den osten til legen min, jeg sa bare at vi hadde vært på restaurant og at jeg var litt bekymret.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok du kan slå deg til ro med dette. En smitteværnlege er jo spesialutdannet i forhold til slike ting. Men ville ringt jordmor og oppdatert henne om situasjonen.

Skrevet

Nå uttaler jeg meg helt uten kunnskap på området, men du sier at osten er laget på vanlig melk? Vil det si at dette er noe de har kokt sammen på restaurantkjøkkenet med vanlig butikkmelk som ingrediens? For i så fall kan jeg ikke tenke meg at det er skadelig.

Skrevet

Hehe, var sånn det hørtes ut.. Han var ikke helt snakkesalig han som jobbet der. Han sa bare at det var hjemmelaget ost av melk.. Tror ikke han helt skjønte hvorfor jeg maste sånn.. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...