Gå til innhold

Liten advarsel til alle som dusjer med barnet på badet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forsøker selv å dusje når småen sover, men ikke alltid det passer og da tar jeg han med på badet og følger med han gjennom dusjveggen. Småen har fått en fasinasjon for toalettet og er som barn flest, ganske rask av seg selv om han ikke går skikkelig enda.

Idag når jeg dusjet så lukket jeg øynenen for å skylle håret, hørte plutselig et skrik. Da ser jeg beina til småen stikker opp fra toalettet. Det ser ut som han kan ha kastet noe oppi og blitt litt for ivrig etter å få tak i det igjen og dermed stupt oppi!! Heldigvis gikk han med armene først slik at ikke selve ansiktet kom nedi dovannet, bare hendene og toppen av hodet.. Ingenting som å starte dagen med et hjerteinfarkt, stakkars lille poden, huff..

Finnes det noen toalettsikringer å få kjøpt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff så fælt.. Kan ikke være noe moro sånt.. Min er såpass lita at ho bare sitter i stolen sin da, men.. Men du kan jo dusje med kabinettet åpent da?? Det gjør jeg.. Kan jo bare legge et brukt håndkle på gulvet sånn at det ikke blir så vått... =)

Skrevet

hehe, ser det for meg;)

Den beste toalettsikringen har jo de fleste allerede, men brukes ikke av halvdelen av befolkningen (menn). Det heter dolokk;)

Skrevet

ja, litt av en opplevelse:)

Jo, man får kjøpt toalettsikring. Det er to plastreimer som festes med dobbelt sidig teip på hver del av toalettet og så åpnes og lukkes det med klips. Vi kjøpte å satte på dusjkabinettet da eldstemann var liten for han var veldig opptatt av dusjen og skulle inn å slå på vannet.....

Kan være graco som laget de, men er ikke helt sikker....men det finnes:)

Skrevet

Ha ha, så sant som det er sagt, Tante Bassa;)

Min er også så liten at han bare sitter i stolen ennå, men skal huske på dette........

Skrevet

Oioi....

så raskt kan det virkelig skje....

En viktig påminnelse til alle om at 2 sek. kan være nok!

Skrevet

Har selvsagt lokket nede, men han løfter det opp (drøyt 14 mnd gammel). Om jeg dusjer med døren åpen, kommer han bare inn i dusjen..

Da får jeg gå og jakte på toalettsikring og håpe den funker bedre enn den jeg kjøpte til kjøleskapet som også er med klips.. Den har han funnet ut av allerede..

Om noen vet hvor toalettsikring selges (i Bergen) så vil jeg gjerne ha tips:)

Skrevet

Ungene våre har i hvertfall alle åpnet dolokket uten det minste problem helt fra de greide komme seg bort til do og reise seg opp for egen maskin,altså fra de var ca 1/2 år...

Skrevet

tar med en balje i dusjen og så sitter han der og bader mens jeg dusjer og når han var mindre hadde jeg han på armen når jeg dusja gikk fint det:) (10 mnd gammel)

Skrevet

Uff, ikke gøy når det skjer, men kanskje en historie å fortelle i konfirmasjonstalen.. hehe

Jeg gjør som nevnt over her, bruker dolokk og / eller putter småtten i badebaljen sin.

Skrevet

Blir ikke så mye plass til meg når badebaljen står i dusjen, ikke at han sitter i ro der heller.. Skal ut og jakte på toalettsikring nå etterpå, ellers får jeg bare bruke duck-tape og tape fast lokket hver gang jeg dusjer..

Komfirmasjonstaleemne ja.. Tipper alle utenom småen vil le av den historien, men kanskje jeg skal ta det med som et eksempel på at han skal utforske alt, til og med bunnen av do, usj...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...