Gå til innhold

Hoven i anklene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så i dag at jeg hadde hovnet i anklene, ikke slik at de ser ut som tømmerstokker, men nok til at jeg la merke til det. Er ikke hoven i fingre og andre steder som jeg kan se. Hvor "mye" hoven" må man være før man må gi beskjed til lege? Har ingen erfaring med dette... Er det i så tilfelle greit å vente en dag eller to for å se om det går tilbake igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo vanskelig å svare på da. Jeg har hovnet opp litt nå og bruker støttestrømper. Da går det veldig bra og og jeg merker lite og ingenting til det. Verdt å prøve!

Skrevet

Jeg hadde samme "bekymring", anklene mine har hovnet opp, men ikke verre enn at det bare er jeg som kan se det, i tillegg til at føttene mine har blitt litt ømme. Jeg var på kontroll hos legen min på mandag og fikk da beskjed om at det ikke var noe å være urolig for så lenge de ikke er hovne på den måten at hvis du trykker på huden der du er hoven og det ikke henger igjen (litt klønete forklart kanskje, men som når du trykker på en deig feks.Ødem kalte hun det og det står som rubrikk på helsekortet). Da har ikke vesken gått i vevet som hun sa. Og hvis blodtrykket ditt ikke er for høyt så skal det heller ikke å bekymre seg for. Har ikke prøvd støttestrømper enda, men prøver nok etterhvert. Har hørt andre tips for å bli kvitt det, som å ligge med beina høyt så ofte du har mulighet, gå mye for å holde blodsirkulasjonen i orden, drikke masse vann, spise lite salt og gjøre tøye og bøye øvelser med føtter og legger for å bedre blodsirkulasjonen. Har vel inntrykk av at de fleste gravide hovner litt opp i spesielt beina uten at det er noe å bekymre seg for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...