Gå til innhold

Fruktmos til 3-åring...

Anbefalte innlegg

Skrevet

3-åringen min nekter å spise frukt, men han elsker fruktmosen til lillebror, i små beger. Er det ok å la han få et sånt beger av og til, fks en gang on dagen ,så vi får i han litt frukt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

klart det. men fortsett med å gi ham oppskåret frukt også.

Skrevet

Begge jentene mine får det, 16 mnd og snart 3 år, pga. at de ikke skal føle seg utenfor i bhg. når de andre spiser yogurt (begge er allergiske).

MEN som pysa sier, så må ikke dette erstatte alminnelig frukt, heller være et supplement.

Skrevet

Problemet er jo at han ikke spiser frukt i det hele tatt! Han får ofte oppskjert frukt, men pirker litt i det og spiser ikke en bit! Men skal fortsette å gi han de og kanskje han begynner å like det en vakker dag :-)

Skrevet

Ikke vær bekymret H.I., han spiser det til slutt.

Eldsejenta mi er sånn på grønnsaker akkurat nå (minus poteter og broccoli), me jeg bare gir henne det hver dag for det.

Tilslutt spiser de det, det er visst vanlig at de har en skepsis mot mat i denne alderen. De som har greie på det, sier at de bllir normale igjen, he-he:-)

Skrevet

Gutten min er snart 2,5 år, og han nekter enhver type frukt (bortsett fra skrapet banan...). Jeg koker derimot eple/pæremos, og det spiser han med liv og lyst!

Det kommer jeg til å fortsette med helt til han blir eventyrlysten nok til å ville smake oppskårede fruktbiter, som du sier så får de i hvertfall i seg litt frukt og c-vitaminer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...