bullebull&gullegull Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 er i dag 15+4. Før kontroll i uke 12 hadde jeg gått opp 2 kg. Nå har jeg gått ned alt sammen igjen... Er det ikke nå jeg heller burde gå opp? Jeg har et elendig kosthold og orker så vidt å få i meg noe som helst å spise, blir max 2 måltider omdagen. Vet det er litt lite men. Må si jeg blir litt skremt når jeg har gått alt ned igjen nå. Er helt normalstørrelse fra før av.
Joikaboll@ Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 Så lenge allmenntilstanden din er bra vil jeg tro at å gå opp og ned i vekt er ganske normalt så tidlig. Iom at du kun spiser 2 ganger for dagen kan jo det i selg selv være grunn til at du har gått ned igjen. Du får se ann noen dager, så skal du se matlyst og kiloene kommer Har selv gått ned nesten 5 kg, ligger ca 1 uke etter deg.
Tasso Skrevet 7. desember 2007 #3 Skrevet 7. desember 2007 Heisann Eg va overvektig når eg blei gravid, men gikk ned fra 86 til 80 kg. Og la ikkje på meg før etter eg va 4 mnd på vei... Det va i mitt forige svangerskap, då hadde eg ein gutt i magen. No sa dei på ultralyd at eg har ei jenta, og no har eg ikkje gått ner et gram, bare økt... :S Men har hørt at du har 20% høgere forbrenning når du bere på ein gutt. Men ikkje veit eg...
OhMyGod!!! Skrevet 7. desember 2007 #4 Skrevet 7. desember 2007 heisann, jeg er i uke 18 nå, å har fortsatt ikke kommet opp i samme vekta som jeg var før jeg ble gravid. jeg er litt overvektig og da.. men gikk ned 5kg første tia pga kvalme og klarte ikke spise skikkelig. er først i uke 16 jeg bynte å bli bedre :S nå er jeg sikkert 2-3kg under ennå, men har bynt å gå litt opp ja, saaakte men sikkert. (tar sikkert helt av snart)
Tasso Skrevet 7. desember 2007 #5 Skrevet 7. desember 2007 Eg endte opp på 97 kilo på slutten... :S Så trur ikkje d e noke å bekymra seg for... :S Men, gjekk veldig fort ned til 86 kilo igjenn etter fødselen, så eg klage ikkje. Men e i slutten av svangerskape vekto pleie å øka hyppigast. Eg for min del har gått opp nesten 10 kilo fra uke 14 til no ca uke 26... Og det e ikkje så gøyt. Har jo 14 uker igjenn... Men har begynnt å få vatn i kroppen, så kan skylda litt på d...
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #6 Skrevet 7. desember 2007 Hei. Du bør nok fokusere på å gi deg selv og barnet et mest mulig sunt kosthold, hvor barnet får de riktige næringsstoffene det trenger. og likevel om du synes d er pyton å spise, så er d iallefall ikke særlg sunt å spise 2 måltider, en bør spise lite og ofte. spis dobbelt så mye frukt som du gjorde før, masse vann, og sunne grovprodukter, og magert kjøtt. d er d aller beste ..
Tasso Skrevet 7. desember 2007 #7 Skrevet 7. desember 2007 Det e greit nok at d i seinere tid har komt fram at du ska spise dobbelt så sundt ikkje dobbelt så masse. Men her e det jo snakk om mangel på matlyst og. Og ungen tar til seg dei næringsstoffene han trenger, det e mor som blir skadelidende viss ho ikkje spise nok. For ungen spise opp alt av næring mora har lagra i kroppen då. Mor mi va så opptatt med å bygga hus og alt ho sku gjera når ho bar på meg, så ho glømte å eta og fekk lite næring i seg. Det endte opp med at ho på slutten i svangerskape blei lagt inn og fekk intravenøst fordi ho mangla alt av næringsstoffer. Men eg som va inni magen hadde det fint. Dette va et ekstremt tilfelle. Men d va bare for å illustrera at babyen har d nok fint, det e mora d går ut over.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #8 Skrevet 7. desember 2007 enig med anonym angående kostholdet, man må bare venne seg til å spise. d er d eneste som hjelper. du skriver jo selv at du har et elendig kosthold, hva spiser du da? men uansett du er jo ikke langt på vei enda, og plutselig kommer matlysten, når den kommer, så sørg for å spis de rette matvarene da..
m vestfold Skrevet 7. desember 2007 #9 Skrevet 7. desember 2007 Det er i hvert fall ikke helt unormalt. Jeg er nå i uke 21 og er på - 1,5 kg. Dette er mitt tredje svangerskap og alle gangene har jeg gått veldig mye ned i starten før jeg helt på slutten går opp litt. Verken lege eller jordmor har reagert på dette. Dersom din lege/jordmor ikke synes det er noe allarmerende tror jeg du bare kan ta det helt med ro. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå