Gå til innhold

samme som 2 trim..svangerskapsdiabetes

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har dette? hvordan fant dere det ut? symptomer? og hva har dette å si for graviditeten deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eg hadde dette i mitt første svangerskap..

ble oppdaget på urinprøven i uke 32ca...

Måtte da inn på sykehuset og ta en glukosebelastnings test for å sjekke om det var pga eg hadde spist noe søtt den dagen, eller om d forstsatt va forhøyet blodsukker mens eg fastet...

etter å ha fått påvist diabetes, gikk eg på et 2timers enæringskurs på sykehuset og fikk en kjapp innføring i ka mat som va bra og ka eg måtte holde meg unna...

i tilleg t å regulere kosten målte eg blodsukkeret hjemme før og etter hvert måltid.

gikk til kontroll på sykehuset hver 14dag etter dette der de tok ultralyd og målte vekten på babyen for å sjekke om det hadde stor innvirkning på fosteret,

for meg hjalp d med kost endring,så slapp begynne på insulin for å regulerer blodsukkeret..

det som skjer når eg får svangerskaps diabetes e at kroppen ikkje klare å produsere nok insulin til å ta seg av sukkeret i kroppen, og d som blir til overs går rett til babyen, nokke som kan være farlig om man ikkje følger med på dette.

klart d ble jo litt mer styrete i svangerskapet etter dette ble påvist,måtte være veldig bevisst på ka eg spiste osv.

men hadde d heldigvis ikkje så lenge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...