Gjest Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 Stiller spørsmål for en venninne her nå. Hun har en stor og godt voksen hund som hun har overtatt for kort tid tilbake. Denne hunden tilhører en rase der kreft er en vanlig slutt på livet. Hunden har fått en del symptomer (den har vært hos veterinær) og eierne vil ikke at hunden skal lide unødvendig. Jeg vet at katter er veldig kontaktsøkende da de er syke/ ikke har det bra og at de gjerne maler ekstra mye da. Hvordan er det med hunder egentlig? Hvordan gir de uttrykk for å ikke ha det bra? Denne hunden er veldig kontaktsøkende, søker til varme og myke plasser, sover store deler av dagen og begynt å krabbe helt opp i fanget etter kos ( trøst?). MEN eieren vet ikke , og kan ikke finne ut, hvordan hunden var hos sine tidligere eiere. Noen som kan Litt om oppførsel og hva man skal se etter?
Gjest irismor Skrevet 7. desember 2007 #3 Skrevet 7. desember 2007 Hvilken rase er det? Måtte selv avlive min goldentispe lillejulaften i fjor. Hun hadde fått en tumor på lårbenet, tumoren hadde "spist" opp 10 cm av lårbenet. Hun hadde store smerter ifølge dyrlegen. Vanskelig å se sånt på dyr. Iris nektet å spise, ønsket ikke mat uansett hva vi tilbød henne. Hun orket ikke å gå trapper eller turer. Vi måtte bære henne ned trappa for at hun skulle få komme ut å gjort sitt fornødne. Da skjøntr vi at det var noe galt. Vi reiste til dyrlegen dagen etter og kom hjem uten Iris. Det tristeste jeg noen gang har vært med på.
Gjest irismor Skrevet 7. desember 2007 #4 Skrevet 7. desember 2007 Men hvis de har vært hos veterinæren så burde han/hun gitt en pekepinn på hvordan hunden har det. De kan jo også ta tempen på hunden for å se om hunden har en infeksjon som gir feber. Normal temp på en hund er litt over 38 grader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå