Gå til innhold

Jada, da skal lille persille til tannlegen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 3 åringen deres vært hos tannlegen? Gikk det bra? Jeg snakker med henne om tannlegen hver dag nå, får henne til å skjønne at det ikke er noe farlig. Vi har vært mye hos legen, og ho vil helst ikke åpne munnen da han skal se i halsen hennes, så det her blir jo spennende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, har ikke fått innkalling enda. Spennende... =/

Ser for meg trassetrollet mitt setter seg på bakbeina.

Skrevet

Ja, nemlig.. Er stygt redd for det jeg også:/ Vi skal dit dagen etter ho har blitt 3 år vi, kjapp med den innkallelsen gitt, hehe.

Skrevet

hehe... gruer meg allerede til å måtte ta turen sammen med lille prinsesse vil ikke :P ikke alltid hun er så samarbeidsvillig når det gjelder å få kikke inn i munnen :P men men.. lov å håpe.. blir hvertfall ingen time før etter nyttår på oss da, siden hun har bursdag 1.juledag :D

Skrevet

Nettopp.. Men de har vel fått øvd seg litt de tannlegene som har de minste barna. Vi snakker mye om tannlegen og at lille skal være flink og vise at ho IKKE har Karius og Baktus osv;)

Skrevet

Jeg har akkurat vært hos tannlegen med vårt lille "trassetroll" og det gikk utrolig fint. Tannpleieren hadde veldig god tid, og var kjempeflink med barn. Jenta vår gapte høyt og fint, og hun fikk speile og pirke på tennene hennes.

Jeg hadde på forhånd lovet henne en Duplo brannbil, som hun har ønsket seg lenge, dersom hun var flink. Dette var nok en god motivasjonsfaktor, og jeg har INGEN betenkligheter med bestikkelser i en sådan stund....hehe ;o)

Masse lykke til :o)

Skrevet

I teorien skal alle barn født i 2004 innkalles til tannpleier i løpet av 2007 ( i løpet av året de fyller tre heter det seg......)

Skrevet

Takk,takk:))

Jeg har heller ingen betenkligheter med bestikkelser i denne stunden, hihi:) Håper det går greit, er bare litt bekymret for gapingen:P

Skrevet

ja, vi var tidligere i høst, og det gikk kjempebra. han hadde akkurat vært hos frisør da, og han blandet nok litt sammen det med frisør og det med tannlege, så han gledet seg veldig (frisøren hadde en stol som så ut som en bil, og han visste at tannleger også har morsomme stoler).

Han var veldig pratsom, skravlet i vei om hårlipp og pingviner, og fikk lov til å trykke en del knapper på ...hva heter det...tannlegemaskinen?...Ihvertfall sånn at det kom vann oppi koppen osv. Han drakk MASSE vann, hehe.

Og gapte fint og lenge, til tross for at den ene tannlegen var en dame som ikke hadde spesielt bra barnetekke.

Jeg tipper det går fint hvis du på forhånd understreker at det er morsomt å gå til tannlegen.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk:) Jeg har snakket om at ho skal telle tennene, og titte sånn at det ikke er Karius og Baktus der:) Skal snakke om henne jevnt og trutt frem til vi skal dit, så får vi håpe ho ikke blir redd:) det sto i brevet at vi gjerne skulle komme noen minutter tidligere sånn at ho kunne få leka litt og bli kjent med stedet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...