Gå til innhold

trenger råd ang. leggetid. (2 mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun sovner alltid rund 20.00 om kvelden , vi lar henne da sove oppe i stua der vi sitter. enten på sofaen eller på et ullpledd. Hun sover da til ca 23.00, da mater vi henne og legger i senga. Hun ligger våken i 5 minutter og sovner så igjen. (hvis hun ikke våkner 23.00, vekker vi henne for å mate - hun er alltid skrubbsulten da) Så legger vi i senga, våken 5 min og sovner igjen =)

MEN ; burde vi legge i senga allerede når hun sovner ved 20.00 tida???

Tenker at dette kan bli et problem når hun blir eldre, at hun ikke legger seg før vi gjør det...???

Takk for svar =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Du kan jo prøve å legge henne i senga ved 20-tiden. Kan jo følge hennes døgnrytme, som hun allerede er i gang med å etablere, og lage faste leggerutiner rundt dette. Det vil sikkert lette leggingen etterhvert.

Det gjorde vi da vi merket at lillegutt ble trøtt på kveldstid.

Det er innmari godt med litt fri fra ungen på kveldstid.

Skrevet

Etter som hun virker så grei å legge så ville jeg definitivt benyttet anledingen til å legge henne i egen seng (enten på eget rom eller deres rom) kl 20, og gradivs tidligere til hun er i seng kl 19. Få faste rutiner før legging med bad, lek, pupp/mme og kos. Så kommer dere til å få masse gratis!

Jeg ville ikke vekket henne for mating men vente til hun våknet selv. Jeg opplevde faktisk at da jeg la datteren min tdligere så sov hun plutselig lenger! Det er visst fordi de kommer i dypere søvn når de legges før de bli overtrøtte.

Skrevet

Jeg gjorde som deg, men fant ut hun sov bedre i sin egen seng. Vi fikk fri og det var stille rundt henne. Hun våkner av seg selv når hun er sulten, så da er det inn med puppen på soverommet :-)

Skrevet

ok, da får jeg prøve å legge henne i egen seng rundt åtte da =)

har jo tenkt på dette selv, men greit å få litt andre meninger og erfaringer =)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...