2flottebarn;) Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 Jeg begynner å jobbe når gutten min er 10 mnd. Hvor mye har man mulighet til å søke i ammepermisjon, 1 eller 2 t om dagen? Må man ha bekreftelse på at man ammer (fra lege/helsesøster). Hvordan tar dere ut permisjonen. 1/2 t i hver ende av dagen eller en time i starten/slutten.
2flottebarn;) Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #2 Skrevet 7. desember 2007 Er ammepermisjon lønnet permisjon? Jobber i kommunen.
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 7. desember 2007 #3 Skrevet 7. desember 2007 Tror ikke man får lønn.. Men det vet jeg ikke sikkert da.. Vet bare at når jeg var på helsestasjonen siste gangen før jeg skulle begynne på jobb igjen, så sa helsesøsteren at de kunne skrive en erklæring til sjefen om at jeg måtte ha ammefri hvis jeg trengte det.. En halvtime før jobb å en halvtime etter... Så om du tar en prat med helsesøsteren du bruker, så regner jeg med hun kan ordne det..
Dronningen! Skrevet 7. desember 2007 #4 Skrevet 7. desember 2007 Arbeidsmiljøloven "§ 33 Fri i forbindelse med amming Kvinne som ammer sitt barn, kan kreve den fritid hun av den grunn trenger, og minst 1/2 time 2 ganger daglig, eller hun kan kreve arbeidstida redusert med inntil 1 time per dag." Å sette seg inn i rettighetene sine er utrolig viktig:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå