Gå til innhold

Er ullbodyene fra HM helt greie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mina har gått på en forkjølelse så nå handler jeg inn lit mer ull sånn at hun kan bruke mer av det nå i vinter.

Er HM-ulla god nok?

har et sett fra Nøstebarn, men det er litt dyrt å kjøpe alt der...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det de med bommull inderst? for de er ikke noe gode.

Her i huse bruker vi tok og trine fra sparkjøp. Billig og godt ullundertøy. (Safa strømpebuksene til sparkjøp er også geniale, siden de har ribbestrikk nede på ften og holder godt)

Skrevet

jeg har stort sett bare ull fra nøstebarn, veldig gode plagg. Kjøpte en ullbody fra hm for noen uker siden...og guess what??? Kjempegod den og:-) Tulla hoder seg i alle fall god og varm. Om den er like slitesterk vet jeg ikke!

Skrevet

Brukte HM-ull når gutten min var liten (str 50/56). Var grei da, men veldig tynn og mistet fasongen fort. Ville nok investert i noe ordentlig, tom og trine har jeg også god erfaring med. Ikke så dyr heller.

Skrevet

Jeg har erfaring med at de er litt lite slitesterke (har bare prøvd stillongsene da), og så liker jeg ikke sånn "konvolutthals" eller hva det heter, de blir så åpne i halsen. Mulig de har andre typer også.

Vi sverger til Janus som vi kjøper på coop OBS! Ikke nevneverdig dyrere enn H&M, tåler masse vask og tørk - og er myke, sitesterke og varme. Klør ikke på jr ihvertfall.

Skrevet

gode og myke de fra hm :o)

100% ull, er det ikke? har iallefall flere i år, og hadde mange i fjor også

Skrevet

Bodyene er helt greie, men det blir fort hull i dem hvis man vasker dem i vaskemaskin. De er også veldig vide i halsen, samt at alle ullklærne derfra (særlig stillongsene) er fryktelig vide i passformen. Anbefaler ullbodyene fra Janus, de er veldig gode!

Skrevet

Cubus har de med bomull inderst, er jeg rimelig sikker på. De er bra om barnet har eksem av noe slag. DE som har atopisk eksem skal ikke ha ull rett på kroppen vist.

Veldig fornøyd med Cubus sine, går ann å vaske de på vanlig vask i maskin også, så en får vekk flekker.

Skrevet

Tror ikke det var bomull i de jeg så på HM her en dag.

Ja, sprakjøp hadde jeg helt glemt av, de har jo fine gode bodyer.

Skrevet

Jeg har bare hatt en ullbody fra HM, og den ble fort stygg og utslitt. Om ulla er varm nok, er jo vanskelig å si.

Jeg har hatt mye fra Janus, og det er litt varierende kvalitet på den ulla, syns jeg. Noen plagg har holdt seg veldig bra, spes. bodyer, mens stilongsene har blitt tynnslitte og nuppete. Men ulla er varm og god.

Nøstebarn er min favoritt, både fordi ulla holder seg veldig myk, og fordi det er ubehandlet ull.

Mye er smak og behag, og man finner sine favoritter. Hvis du merker at gutten din er god og varm med HM-ull, kan du jo bare fortsette å bruke det! :-) Ungene er jo så forskjellige, og.

Mitt beste tips uansett ullmerke: Vask det for hånd med spesialsåpe. Ulla holder seg myk og god MYE LENGRE, og du øker varigheten betraktelig på plaggene.

:-)

Skrevet

De vi har fra H&M er blitt kjempenuppete, slitte og rar(ingen) fasong- og det enda de bare er brukt som "reserveklær". Enig i at de er altfor vide i halsen.

Min favoritt er fra Tom og Trine, de er ok i pris, men små på str.

Har også en fra Cubus (sånn uten bomull innerst)- den liker jeg kjempegodt!

Og den vi har fra Bånsull er helt ok, sikkert mye mer slitesterk enn de andre, men liker faktisk de billigere bedre..

Skrevet

jeg har noen fra hm, syns bodyene er helt ok. Om den er litt vid i halsen så er ikke det så farlig for har alltid noe utenpå.. liker ikke stillongsen da.. for den er så vid.. litt mer beregnet på "tykke" barn virker det som..

Jeg har noe fra cubus også ( det er de som har bomull inni, men har også uten..) De har en god passform! ;)

Jeg gidder ikke kjøpe fra nøstebarn.. for ull er ull. og jeg driter ikke penger heller ;)

Skrevet

Er Milo spesialsåpe? eller må den være enda mer spesiell? :o)

Skrevet

Milo er ikke spesialsåpe. Har du ikke spesialsåpe kan du bruke mild sjampo. (ja........:-)) Det er skal være mye mer skånsomt mot ulla enn Milo. Fikk tipset på Bånsull, faktisk :-))

Spesialsåpene får du kjøpt bla. på Nøstebarn eller Bånsull. Vet ikke om andre steder, men finnes sikkert:-)

Skrevet

Glemte å si at spesialsåpene inneholder lanolin, som holder ulla myk:-)

Skrevet

ok, får ta meg en tur innom bånsull en dag. Kjipt om de dyre klærne fra nøstebarn skulle bli ødelagte og for slitt.

Skrevet

Er du fra Kristiansand, forresten ? Eller har de Bånsull i andre byer, og ? Bare lurer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...