superk Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 Jeg har sett litt på sånn ladycomp eller lignende. Noen med erfaring fra dette? Finnes det ulike typer av lignende produkter? Har ikke lyst til å gå på p-piller ol mer om det finnes andre måter å unngå graviditet på. Vet at slik ladycomp er ganske så dyrt. Noen med tips? Er ikke gira på å bli gravid igjen med en gang liksom, selv om sjansen er mindre når en ammer... Hva skal dere andre bruke?
mams-til3 Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 hormonspiral...super førnøyd med det sist......
MissiM Skrevet 7. desember 2007 #3 Skrevet 7. desember 2007 Hva er ladycomp ? Jeg har aldri brukt prevensjon, alltid tatt den ut i svingen, som det så pent heter.... Tror jeg har lyst å begynne på noe nå etter fødsel...! Men ikke noe som påvirker hormonene!!! :/
Gjest Skrevet 7. desember 2007 #4 Skrevet 7. desember 2007 lurer på om jeg skal prøve hormon-spiral.........gjør det vondt å sette inn tro ?
♡ Jersey ♡ Skrevet 7. desember 2007 #5 Skrevet 7. desember 2007 jeg brukte ladycomp som prevensjon i ett år før jeg ble gravid.. da vi ville ha barn, var det bare å bruke den til det, og det gikk på absolutt første forsøk! Fantastisk å ikke spise hormoner! Er man trofast mot de grønne, røde og gule lysene, er den idiotsikker! da vet man når man løper en risk!! Jeg kan ikke bruke annen prevensjon, pga at jeg ikke tåler hormoner og har kraftige blødninger i tillegg.. Mange selger den brukt på finn.no. de kan nullstilles, så det er ikke noe problem. Ellers betalte jeg 4300 for min, noe som ikke er dyrt for en livslang prevensjon, med tanke på hvor mye man bruker tilsammen på annen prevensjon i løpet av noen år :-)
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #6 Skrevet 7. desember 2007 Mannen syntes ikke det gjorde noe å begynne å bruke kondom etter fødsel (vi snakket om det her om dagen). Ellers vurderte jeg også sånn ladycomp. Gikk på p-piller før jeg ble gravid, og selv om det fungerte greit, har jeg blitt veldig skeptisk til alt som tuller med hormonene. Masse bivirkninger og man kan få større vansker med å bli gravid. Har også hørt at man kan bli steril av spiral. Det er vel heller ikke helt bra i forhold til hva den faktisk gjør...Det aborterer jo befruktede egg. Nei, vi går for den gode gammeldagse kondomen (men så har vi planer om å få flere barn ikke så veldig lenge etter førstemann. Hadde kanskje brukt ladycomp om det skulle vært over lengre tid enn 6 mnd).
mams-til3 Skrevet 7. desember 2007 #7 Skrevet 7. desember 2007 ikke vondt å sette inn spiralen...ei venninne av meg satt den inn etter ks,å det gjorde vondt i følge henne..jeg var ihvertfall veldig fornøyd med spiral...
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #8 Skrevet 7. desember 2007 Har ikke peil..........men vi har lyst på flere barn og med tanke på vår alder (han 33 jeg 34) så blir det to tette..........har lurt selv litt på ladycomp,er ikke begeistret for alt som inneholder hormoner,ingen av oss liker å bruke kondom. Vi får se hva det blir til.
Gjest Skrevet 7. desember 2007 #9 Skrevet 7. desember 2007 Jeg vurderer mini-pillen etter fødselen. Men har ikke sett så mye på alternativene enda. Har hørt at man kan få sterkere menssemerter og blødninger av spiral. Det frister ikke særlig, da jeg hadde ganske "harde" menstrasjoner før jeg ble gravid.
tudeluuu Skrevet 7. desember 2007 #10 Skrevet 7. desember 2007 Jeg har BabyComp (en variant av LadyComp), og har vært kjempefornøyd med den. Vi brukte den også for å bli gravid når vi ville det med nr 2, og det gikk på 1. forsøk =) Ulempen med denne er at den ikke kan brukes som et prevensjonsmiddel 100% før du får mensen tilbake igjen etter fødselen, og dersom du er 1. gangsfødende er det ikke så lett å vite når mensen kommer tilbake. Fram til da må man bare være forsiktig, bruke kondom/hoppe av i svingen dersom du ikke ønsker å ta noen form for pille eller sette inn spiral (som meg). Det er bare å være forsiktig, så går det fint =) Så kan du begynne å registrere på en LadyComp/BabyComp eller Pearly når mensen dukker opp igjen =)
snart mor til 3 Skrevet 7. desember 2007 #12 Skrevet 7. desember 2007 okei..er bare nødt til å si et par ting... er på ingen som helst måte på utkikk etter å skremme noen..vil bare advare om noe jeg selv ikke ble advart om... spiral er ikke for alle..kan godt være det er et annerkjent faktum,men for meg var det ikke det når jeg fikk min innplassert... for å svare ene som spurte her,så gjorde det vondt når jeg fikk den inn. Regnet med det var normalt,så reagerte ikke..Dagen derpå ringte jeg derimot legekontoret for å høre om hvor normalt det var å fortsatt var vondt...og ja,det var det..kunne være vondt/ubehagelig en liten stund fikk jeg beskjed om.. for å gjøre en lang historie kort så gikk smertene over,og det gikk over til å kun være ubehagelig..menstruasjon begikk ut på småblødninger en 4-5dager før mens, ca 10 dager med styrtmens,for så en 4-5dager med småblødninger etter mensen..lenge tenkte jeg at det bare var pga at kroppen ikke var vant til spiralen..det er jo logisk nok..var det for min del ihvertfall..etter et halvt år hadde jeg fått nok..ubehaget var konstand,mensen var som nevnt ovenfor samt at jeg hadde kramper som bare juling samt en eggløsning som gjorde at jeg ble sengeliggende.. så jeg fikk meg time hos legen for å si fra om at noe var galt med spiralen..Han sjekket,tok noen prøver å sendte meg hjem igjen..spiralen satt perfekt i,så det kunne evt være en eller annen type infeksjon..men jeg måtte vente på å høre fra han om svarene på prøvene...det kunne ta litt tid..dum som et brød som jeg var turte ikke jeg si mer da og dro hjem.. hørte aldri mer fra legen,men tingene ble litt bedre etter hvert..problemet var bare at jeg da hadde rukket å treffe mannen min..(beklager for påfølgende detaljer)sexen var stort sett fantastisk!! eneste var at ved en del stillinger,samt ved enkelte situasjoner uavhengig av stilling fikk jeg en fryktelig stikking som gjorde så vondt at vi måtte avslutte..dette skjedde ca 25% av gangene,noe som gjorde at det på en syk nyforelsket måte gjorde det verdt selve sexen så lenge vi begge var innstillt på å stoppe på flekken hvis stikkingen skulle komme. Etter en liten stund,dvs underkanten av et nytt halvt år gav jeg opp å vente på å høre fra legen..selvfølgelig vil det egentlig si at det var mannen min som krevde at jeg måtte dra å sjekke det ut for noe måtte jo være galt.. ja,jeg dro til legen(kom til en vikar),og prøvde på nytt.. hun startet da å presse på magen min noe som selvfølgelig gjorde vondt,.sjekket spiralen,mente det ikke var den så hun nektet å ta den ut ihvertfall og satte med på antibiotika..det måtte jo hjelpe.. den dagen der når jeg gikk fra legen var jeg ødelagt...hele bilturen hjem gråt jeg kun..tok kuren hun skrev ut til meg,men visste da at det ikke ville hjelpe.. til slutt ringte jeg et annet legekontor og bad om å få komme dit..forklarte situasjonen mens jeg gråt og bad om hjelp..fikk en akutt-time og kom meg til en ORDENTLIG lege.. han var ikke i tvil,og tok ut spiralen med en eneste gang.. fikk da en grundig lekse om at spiral ikke funket for alle..for mange gjorde det underverker,men jeg skulle aldri fått satt inn noen spiral..når jeg kom tilbake til legen burde han forstått med en eneste gang at den måtte taes ut... Kan ikke forklare hvor glad jeg var når jeg dro ut som en "fri" kvinne.. Kroppen brukte litt tid på å komme tilbake til seg selv,men ble tilslutt som vanlig igjen...var lenge livredd for å ikke kunne få flere barn,var overbevist om at den tid var over... men nå er jeg gravid igjen..en fantastisk følelse... sier ikke at det samme skjer med dere..sier bare at muligheten er der..at jeg håper dere tar det alvorlig og står på deres sak om det skulle skje det samme og at DU ikke burde ha det.. ble litt langt dette,men føler jeg må advare dere...selv turte jeg ikke stå nok på mitt,nå har jeg lært...
Happy H Skrevet 7. desember 2007 #13 Skrevet 7. desember 2007 eg fikk beskjed av legen at så lenge man ammer kan man ikkje sette inn hormonspiral eller gå på p-piller fordi hormonene overføres i melken til babyen... etter forrige svangerskap begynte eg på minipille, nokke drit for meg. blødde 2mnd i strekk, ikkje særlig kult etter å endelig bli ferdig med renselses blødninger. så denne gangen blir d kondom...åsså vurderer eg en ladycomp eller babycomp...' vil bare nevne at min mor fikk kraftig infeksjon i begge egglederne etter spiral, måtte til slutt operere vekk begge, og kunne ikkje få fler barn. dette skjer nok ikkje ofte, men en ting å tenke på om man ønsker fler barn
melkekua™ Skrevet 7. desember 2007 #14 Skrevet 7. desember 2007 Det blir nok en form for Comp ja ) Vil ikke ha tilført hormoner i kroppen min. Kanskje det blir prøving på barn nummer 3 med en gang...hvem vet....spørs hvordan lysten er på barn nummer 3 etter fødsel ;o)
MegOgAlleMine Skrevet 7. desember 2007 #15 Skrevet 7. desember 2007 sterilisering av gubben. men inntil det er tryggt; kondom kanskje?
Gjest Lenchen med jente i magen Skrevet 7. desember 2007 #16 Skrevet 7. desember 2007 Jeg brukte minipiller før jeg ble gravid og planlegger å bruke det etter fødselen. Det er riktig at man blør mye når man begynner på minipillen, men er man tålmodig så avtar blødningen og tilslutt så blødde jeg nesten ikke noe i det hele tatt. Var superfornøyd. Bruker ikke hormoner pga får pigmentflekker i ansiktet av det : (
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå