Gå til innhold

hjelp! ang permisjon! :S


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp!! Min permisjon går ut ca.1 februar,da er jeg 3 mnd på vei.Problemet mitt er at jeg hadde søkt ett ekstra års permisjon,før jeg visste at jeg var gravid! og jeg har ikke dagmamma eller noe til minsten,og jobben min passer ikke med samboers turnus heller.+ at de antakelig har skaffet vikar!

 

hva skal jeg gjøre? jeg kan ikke leve på engangsstønad!! hjelp:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

altså permisjonen med nr 1 går ut da, er gravid på nytt nå og aner ikke hva jeg skal gjøre? har man ingen rettigheter?

Skrevet

Når har du termin da? August en gang?

 

Du må jo som kjent hatt inntekt 6 av de siste 10 månedene for å få foreldrepenger. Hvis du er 3 måneder på vei i februar, kan du ta ut 5 uker ferie for i år etter at permisjonen din går ut. Da skal du begynne å jobbe ca 7 mars. Hvis du da tar ut 4 måneder ulønnet permisjon fra 7 mars til du går ut i ny permisjon forhåpentligvis i begynnelsen av juli, kan du faktisk gå fra permisjon til ny permisjon og ha opparbeidet deg rett til nye foreldrepenger!

 

Har du termin senere, trenger du bare jobbe de få ukene ekstra for å få rett til foreldrepengene...

Skrevet

jeg har termin 6.august...

 

huff håper virkelig dette ordner seg.....

Skrevet

huff jeg skjønte ikke helt..får jeg penger for å ha ferie? skal jeg jobbe de 4 neste mnd? jeg er nødt å jobbbe er jeg ikke?

 

 

Skrevet

Det ordner deg vet du! Mulig du må jobbe et par uker bare, kanskje pappa har mulighet til å ta ut litt ferie mens du er på jobb? Eller et par uker permisjon? Snakk med Nav, dette går bra! Lykke til med nytt svangerskap, så spennende!

Skrevet

Når du har ferie får du jo feriepenger, og det er inntekt! Du trenger ikke jobbe de neste fire månedene, du har jo hatt inntekt i den permisjonen du er i nå! Men det er mulig du må jobbe et par uker for å få inntekt hele 6 av 10 måneder...

 

Skrevet

Jeg er ikke flink til å forklare, skal prøve en annen måte:

 

Du må ha hatt inntekt 6 av de 10 siste månedene for å ha krav på foreldrepenger. Hvis du har termin 6 august, går du ut i permisjon 16 juli, stemmer det? Da må du altså ha hatt inntekt i 6 av de 10 siste månedene før 16 juli.

 

Oktober Foreldrepenger, nåværende permisjon (1 mnd m inntekt)

November- Foreldrepenger, nåværende permisjon (2 mnd m inntekt)

Desember- Foreldrepenger, nåværenede permisjon (3 mnd m inntekt)

Januar- Foreldrepenger, nåværende permisjon (4 mnd m inntekt)

Februar- Feriepenger (5 mnd m inntekt)

Mars- Feriepenger frem til 7 mars, deretter et par uker i jobb (6 mnd m inntekt)

April- Ulønnet permisjon

Mai Ulønnet permisjon

Juni Ulønnet permisjon

Juli Ulønnet permisjon frem til 16 juli, deretter ny permisjon.

 

Det du evt kan gjøre for å slippe å jobbe de få ukene i mars, er å starte den neste permisjonene din noen uker tidligere. Du kan jo starte permisjonene inntil 12 uker før termin...

 

Dette kommer til å klaffe helt fint for dere! Lykke til!

Skrevet

ok..takk for svarene :)

 

Jeg skjønner litt mer nå:) Men.. jeg har jo søkt om ett ekstra års ulønnet permisjon.Har jeg rett og be om ferie da? de har allerede satt inn vikar for meg dette året.Huff må vel prate med NAV...

 

 

Skrevet

vet ikke helt når jeg går ut i permisjon igjen, har ikke pratet med jobb eller lege enda, fant det ut på mandag.. Er 6 uker på vei nå ca..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...