mamma&urokråka Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 Familierom eller familiehotell eller hva det nå heter. :-) Uansett, hvordan er reglene for det? Må man betale for oppholdet til far, eller hvordan er det? Blir han "innlagt" han og? Jeg vet veldig lite om det, men vi kunne tenke oss å være sammen på sykehuset hele tiden, så lurer veldig på det..
ohayoo Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 jeg lurer på om det er en symbolsk sum for far for å dekke mat og sånn. Men vi får sikkert greie på det når vi skal på journalskriving på sykehuset, tror du ikke? vi vil også ha familierom hvis vi har muligheten til det.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #3 Skrevet 7. desember 2007 Jeg hadde familierom på bærumsykehus, vi betalte en liten sum. Det jeg imidlertid ikke viste var at man fikk ikke noe særlig veiledning på familierom. Det var riktignok feriebemaning så det hadde nok litt å si. Men jeg hadde virkelig trengt veiledning på amming. og som førstegangs sleit jeg mye. Har hørt om de som føder på vanlig rom får tilbud om at barnepleierene tar ungen med seg så man får sovet ut litt etter fødselen, det hadde betydd utrolig mye for meg da vesla ikke sov noe om natten og jeg var helt ødelagt etter en lang fødsel...
2 prinser og en prinsesse Skrevet 7. desember 2007 #4 Skrevet 7. desember 2007 på sus så må faren betale nesten 500 kr vis han skal vær 1 natt med frokost åsså litt over 500 vis han skal spise middag...
Gjest Skrevet 7. desember 2007 #5 Skrevet 7. desember 2007 Hei! i Drammen koster det 200-300 kr natten tror jeg, hvordan det blir med mat til barnefar husker jeg ikke. De har bare 3 familirom der og det er førstemann til mølla,men er det noen som bor langt unna sykehuset blir de prioritert har jeg hørt. Selv bor vi 20 min fra sykehuset, jeg har lyst på familierom,men sambo er ikke så veldig glad i sykehus,så vi får se hva det blir til,orker ikke å ta den diskusjonen nå.
Tuppen og mini Skrevet 7. desember 2007 #6 Skrevet 7. desember 2007 På Ullevål koster det 360 kr for far inkl frokost.
Gjest Lenchen med jente i magen Skrevet 7. desember 2007 #7 Skrevet 7. desember 2007 Gå inn på nettsidene til sykehuset du skal føde på. Jeg skal på Ullevål, og der står det hvertfall masse informasjon om hotellet på nettet
Randine + 2 små Skrevet 7. desember 2007 #8 Skrevet 7. desember 2007 Angående det med hjelp på et familierom som ble nevnt over her. Jeg har vært litt bekymra for det, og spurte jordmora mi. Hun sa at det var mulig å få akkurat den samme hjelpen der, det beroliget meg litt. Det kan hende det er forskjellig praksis fra sykehus til sykehus.
YumYum2 Skrevet 7. desember 2007 #9 Skrevet 7. desember 2007 Noen som vet hvordan det er på SIV Tønsberg sykehus??
sofia får lillesøster 13.12 Skrevet 7. desember 2007 #10 Skrevet 7. desember 2007 Hei Madeleine;) Jeg vet hvordan det er på fødestua på SIV, ikke på vanlig barsel. På fødestua er det jo bare familierom, der føder man i dobbeltseng el i badekar;) Det koster 300,- for far å overnatte, per døgn. Det er inkludert mat. Hvordan de har gjort det med familierom på den andre avdelingen, vet jeg ikke. Fødestua er liksom den alternative avdelingen - der kan du føde i badekar, det er ikke maskiner der, det er mer ro osv. Du får ikke smertestillende, men kan få akupunktur. Etter at babyen har kommet, hjelper de mor når mor ber om det - det skal være ro og respekt for den nye familien. Der har man også enerom. Men hvordan er det med deg? Du har fått reise hjem?
Gjest Skrevet 7. desember 2007 #11 Skrevet 7. desember 2007 Noen som vet hvordan de har det på haukeland sykehus?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #13 Skrevet 7. desember 2007 Det står om st.olavs her: http://www.stolav.no/stolav/Virksomhet/behandling/kvinneklinikken/enheter/fode/enheter/barsel+hotell/index.htm
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #14 Skrevet 7. desember 2007 Ser at det ikke var så lett å få med hele linken. Men det stod ihvertfall at det kostet 200.- for far.
Mamma til snart 4 Skrevet 7. desember 2007 #15 Skrevet 7. desember 2007 jeg fødte på haugesundsykehus kl.01.00 jeg ba om å få komme på hotelle med en gang om morgenen, men de ville ikke sende føstegangsfødene opp dit, men det var bare tull sa jeg for jeg hadde snkket med en annen JM så sa at det gjode ingenting. littlå ville ikke ta brystet skikelig, men jeg sa at det har jo ikke gått 1 døgn ennå, ikke alle barna som er like interiserte første døgnet. men fikk rom på hotelle, sambo betalte 360-390 kr pr døgn. treger ikke i det hele tatt. det er barnepleiere der oppe som hjelper med en gang vist det skulle være noe, og de var kjempe flinke med å veilede meg med amming. jenta vår beg å suge bra med en gang vi hadde kommet i ro der oppe i sttede for nede på barsel. når vi skulle reise hjem søndagen hadde hun lagt på seg 20 gr og ikke tatt av noe barnelegen reagerte på positivt for det var ikke normalt;) hehe. så kos dere på hotell, mye mer ro, mer tid til barnet, kan styre besøk selv, får hjelp vist det skulle være noe og slipper å dele rom med kanskje 4-6 andre som alle skal grine om en annen eller amme osv;)
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 7. desember 2007 #16 Skrevet 7. desember 2007 Jeg støtter det førstegangsmamma-1 dag sier om hotellet på Haukeland. Jeg hadde en veldig flott opplevelse da vi bodde der, fikk MYE veiledning på amming og dem var innom rett som det var hvis vi ville det. Om natten også. Det at far måtte betale litt( blir jo endel penger siden jeg lå der i 4 dager da vesla gikk endel ned i vekt) synest jeg var verd hver eneste krone.Er jo ikke så ofte en føder iløpet av et liv. Så jeg kan anbefale det stedet:) Blir "sur" hvis jeg ikke kommer der denne gangen oxo.hehe
mamma&urokråka Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #17 Skrevet 7. desember 2007 Jeg spurte jordmor da vi var på omvisning på sykehuset (i Drammen) og hun sa at man får akkurat samme hjelp til amming på familierom som andre rom, men at de må sykehuset da ønsket at babyen var litt mer inne på rommet, sånn om natta og sånt.. 200-300 kr er jo ikke så mye egentlig, satser på å være der bare to dager. Liker ikke så godt sykehus. Men vi får se..
♥Mamma`n til lille Kasper♥ Skrevet 7. desember 2007 #18 Skrevet 7. desember 2007 Fødte på Drammen nå fredag 16,11 hadde da familierom. kostet 300,- natta. Barnefaren fikk da mat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå