Gå til innhold

Vektøkning pga antidepressiva - noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! Jeg har gått på anti depressiva som et forsøk for å se om d et kunne hjelpe meg... Pga en sjukdom så får eg ikkje trimma eller bevega meg så mye....men etter at eg starta på Cipramil så VIPS så la eg på meg 12 kg....beklaget meg da til lege og sa at det ikkje var uvanlig...så fikk da Fontex...skulle gå på det istedet...men legger på meg....har begynt å trappe ned no da...men regner ikkje med at kiloene forsvinner for det.....sukk...

Det er jo til å bli deprimert av når man syns man var stor nok i utg.punktet.....

Noe som har erfaring????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, dette skjedde med meg. Startet på remeron etter fødselen, fikk veldig akutt fødselsdepresjon med påfølgende søvnløshet. Var helt grusomt. La på meg igjen alt jeg hadde tatt av etter fødselen, 10 kilo på 2 mnd.. !!! Sluttet på medisinen etter 3 mnd, gikk over til vanlig sovemedisin, som jeg nå tar veldig skjeldent. Har gått ned 4 kilo, så er på rett vei nå. Men det går sakte. Var ikke forberedt på å gå opp så mye så fort! Spiste nesten ingenting da det sto på som værst heller... Men går en på antidepressiva så må en nok være myyye aktiv og trene mye for ikke å gå opp i vekt, grusom bivirkning iallefall !! Håper det bedrer seg for deg =)

Skrevet

Takk for at du svarte meg....ja det er en kjedelig bivirkning å få......men da får eg håpe det går rette veien når eg nå skal slutte med de.

Bra å høre at det går bedre med deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...