nabokjerringa Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 Har fått litt hjertebank i det siste. Og i går etter at jeg la meg lå jeg og kjente på det. Litt ekkelt! Først kommer noen vanlige dunk, og så kommer liksom et ekstra hardt dunk, -før det tar en liten pause og den vanlige dunkingen begynner igjen.. Dette gjenntok seg. Lå og tenkte på at "tenk om hjertet stopper?".. Holdt nesten på å vekke samboer for å si at "om jeg dør nå - må du prøve å få ut babyen så fort som mulig!"--- Ja sånn blir man av å ligge og tenke for mye om kvelden ;-)
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 Har du pustebesvær i tillegg? For hjerte mitt dunker ekstra når eg legge meg og så tar det ca et minutt for pusten min blir normal igjen. Skikkelig andpusten, som om jeg sko hatt løpt hele dagen.
nabokjerringa Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2007 Nei egentlig ikke... men det er jo liksom som pusten blir "slått ut" av meg akkurat når hjertet gjør det der ekstra dunket.. Hmm.. rart..
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #4 Skrevet 7. desember 2007 Jeg har også hatt problemer med uregelmessig hjerterytme. Snakket med legen min om det, og hun sa at det er ganske vanlig. Så lenge det ikke er konstant, men bare kortere perioder er det visst ikke noe å bekymre seg for. Hun sa også at når de prøvde å registrere det med ekg, fant de ofte ingenting. Årsaken til problemet er at hjertet må jobbe litt hardere fordi graviditet gir økt blodmengde.
Gjest Skrevet 7. desember 2007 #5 Skrevet 7. desember 2007 Føler med deg!Jeg har dette hele tiden jeg nå under graviditeten. Både når jeg spiser,sover og alt... Men de finner ingenting. Nå skal det nevnes at jeg faktisk har hatt sånne hjertebank greier siden jeg var 15 år(er nå 23) så jeg er veldig vant med det. Det er ikke farlig,hjertet er sterkt og det stopper ikke!Prøv å slapp av med det..
Gjest Skrevet 7. desember 2007 #6 Skrevet 7. desember 2007 jeg har akkurat det samme. fant det ut når jeg var ca 17 år. jeg måtte gå med en boks med ledninger på meg i 24 timer, men de fant ut at det var ikke sååå alvorlig, så jeg fikk ikke medisiner for det. har merket litt ekstra til det nå som jeg er gravid. min bekymring er at de også fant en bilyd på hjertet mitt på den tiden, (er 21 nå), og jeg er så redd for at fødselen skal bli en for stor belastning på hjertet??at det kan svikte? noen som vet noe om det??
Gjest Skrevet 7. desember 2007 #7 Skrevet 7. desember 2007 Vet du hva? Jeg er også kjempe redd for fødselen siden jeg er plaget med hjertet fra før.. forskjellen på meg og deg er vel at de har funnet NOE på deg men som ikke er alvorlig mens på meg finner de ingenting. Godt å høre om andre i samme situasjon!For jeg er kjempe redd selv.. Har og gått gjennom masse ekg og alle undersøkelser uten å finne noenting. Nå har jeg hjertebank omtrent HELE TIDEN...bare jeg spiser,bøyer meg,sover og alt... skikkelig plagsomt!
Gjest Skrevet 7. desember 2007 #8 Skrevet 7. desember 2007 uffameg. jeg vet hvor ille det er:( noen netter har jeg lurt på om jeg skal våkne neste dag fordi det er så ille. men jeg skal ta det opp med legen min neste gang jeg skal dit, for hun er ikke den samme legen jeg hadde da de fant det ut. har du pratet med legen din om det??
Gjest Skrevet 7. desember 2007 #9 Skrevet 7. desember 2007 Ja er ille,tenkt akkurat det samme som deg!Ekkelt! Jeg skal snakke med en lege om det neste uke.. Jeg er i en uheldig situasjon fordi jeg har utviklet angst av dette.. Og nå skylder legen min på at hjertebanken er angst. Noe det ikke er.. Angsten har jeg fått i ettertid fordi jeg har vært livredd for å dø pga hjertet mitt oppfører seg sånn.Men jeg blir ikke tatt alvorlig.. Men nå har jeg fått time hos en lege som skal snakke med meg om dette.. Min mamma som har ordnet en time hos sin lege..Håper han tar meg alvorlig.. Grusomt å ha det sånn..
Gjest Skrevet 7. desember 2007 #10 Skrevet 7. desember 2007 ja fader heller. han må jo ta det seriøst!!! lykke til hos legen, og start gjerne en tråd her, eller send meg en pm om du vil, om hvordan det gikk og hva legen sier til hjertet og fødsel:)
Gjest Skrevet 8. desember 2007 #11 Skrevet 8. desember 2007 jepp.det skal jeg gjøre:) Vi må holde sammen:)Hjelpe hverandre..
vamp1980 Skrevet 8. desember 2007 #12 Skrevet 8. desember 2007 har også blitt plaget med hjertebank. er mitt 4 sv,skap og har aldrig hatt det för, men fikk höre av legen at det vistnok var vanlig under grav.. etter min siste grav fikk jeg lavt stoffskifte og han mente det kunne väre det som gjorde at jeg kjente det så mye nå. har tatt ekg og fått påvist ekstra hjerteslag. var inne og fikk tatt datortomografi for å utelukke propp på lungene, og nå på onsdag skal jeg inn å ta ultralyd av hjertet. jeg får det som regel når jeg sitter ned og slapper av, og så fort jeg gjör noe så blir jeg anpusten og sliten. er vel noe man får leve med..
Gjest Skrevet 8. desember 2007 #13 Skrevet 8. desember 2007 Ja samme her... Kan nesten ikke gjøre noe! Jeg som er plaget med dette utenom sv.skapet får det verre i sv.skapet... Så jeg har det max nå! Det er slitsomt.. Skal snakke med legen nå til uka..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå