Gå til innhold

Studenter med fødselsstipend fra lånekassa?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å søke om fødselsstipend fra lånekassa. Helt til i dag har jeg trodd at det har holdt å ha gått på skole fulltid, men fikk svar på en mail jeg sendte lånekassa i dag, og der sa mannen at jeg i tillegg må ha jobbet!! Det har jo ikke jeg.Syns det har holdt i massevis å vært gravid og tatt fulltidsutdanning jeg. Betyr det at jeg ikke får fødselsstipend da? Ble så sinnsykt fortvila nå. Det betyr i så fall at jeg ikke har noe penger det neste året... Har bare lyst å sette meg ned å gråte nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke riktig. Holder å være student. Det er nå hvertfall jeg. :P

Skrevet

Det kan vel ikke stemme? Har ikke jobbet jeg heller, så da ligger jeg tynt an! Er jo fulltidsstudent, og det tar virkelig all min tid.

Skrevet

Det stemmer ikke.

Bare fyll ut søknaden og lever den. Når beiben er født, leverer du en bekreftelse på at du har fått barn. Det skal være nok. Var ihvertfall det jeg gjorde sist gang jeg fikk barn.

Skrevet

Nei, det hørtes helt på trynet ut. Hadde ring igjen og hørt med en annen,jeg. Fødselsstipend har jo ikke noe med jobb å gjøre, nesten tvert i mot. Det er jo for å hjelpe oss som ikke har hatt inntekt, men som har brukt tiden på å studere...Trodde ikke de krevde info om inntekt i søknaden heller.

Mannen min ringte å pratet med de her om dagen ang. fødselsstipend til meg (fordi han er så flink med "systemet"-stille de rette spm og sånn) og der var de veldig hyggelige. Fødselsstipend er jo at vi FÅR penger som tilsvarer både fullt stipend og fullt lån i inntil 42 uker. Så sa mannen min at jeg bare har hatt fullt stipend, så da burde det vel lønne seg for oss å søke om fullt lån også? (jeg har termin i februar). Og damen på lånekassen sa "Ja, det er klart. :) Det må du gjøre" Også regnet hun til og med ut hva vi kunne få totalt...

Så regner med det bare er ulike personligheter som gjør informasjonen så ulik...kanskje ikke alle har helt peil heller forsåvidt...

Nei, prøv igjen sier nå jeg...Og lykke til!

Skrevet

Ringte igjen og pratet med de. Det stemte ikke. Heldigvis! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...