Gjest Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 han virker nesten redd for at hun skal være der når jeg leverer han om morgningen. han sier " kari ( ikke det hun heter) er ikke her?" hun er veldig vanskelig å snakke med også og innrømmer selv at hun er streng mot han? synes det er vanskelig å levere han når jeg vet hun er der..stakkars lille
SassyMom Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 Sånn bør det jo ikke være. De er jo faktisk veldig små ennå og hun burde ikke være så streng at de blir "redde". Kanskje en liten prat med "Kari" eller pedagogisk leder?!
Gjest Skrevet 7. desember 2007 #3 Skrevet 7. desember 2007 vanskelig å vite hva man skal gjøre, men hun er helt umulig å prate med..liker henne ikke selv men har aldri sagt noe om henne til mini
MamiMaribel Skrevet 7. desember 2007 #4 Skrevet 7. desember 2007 Jeg forstår godt at du syns dette er vondt og vanskelig. Vi har det på samme måte med en av de ansatte hos oss. Mini kan være i strålende humør på morgenen, noe hun vanligvis er, og så fort hun ser at NN er på jobb, snur hun og blir sutrete og sur. Det vanlige er at hun sier hun vil hjem. Det beste du kan gjøre, er å få en samtale med pedagogisk leder (vi har ingen for tiden, så jeg måtte ta det med styrer, noe som ikke ble helt vellykket). Forklar situasjonen for henne, og spør henne om hun har fått med seg noe av dette. Kanskje hun har egne ideer om hvorfor ting er som de er, og hvordan de kan løses. - Og hun innrømmer selv at hun er streng mot ham..? Neste gang dere kommer inn på guttens adferd, eller deres samspill kan du evt. spør henne hvorfor hun syns det er nødvendig å være så streng. kanskje hun har et fornuftig svar ? (.....)
MamiMaribel Skrevet 7. desember 2007 #5 Skrevet 7. desember 2007 Jeg må bare legge til at jeg er heller ikke begeistret for NN, av grunner jeg mener er fornuftige og selvfølgelige. Hun oppfører seg stikk i strid med alt jeg har lest og lært om tilnærming og samspill med barn, og det er veldig ubehagelig å være vitne til transformasjonen hos jenta mi når hun ser at NN er på jobb. Dette tror jeg selvfølgelig jeg har skjult for mini, og jeg har ALDRI snakket negativt om NN i minis påhør, men jeg tror hun merker det allikevel. Det er nesten som om hun viser mine føleleser i sin adferd!
Gjest Skrevet 7. desember 2007 #6 Skrevet 7. desember 2007 Ja hun sa: han er nok litt sinna på meg fordi jeg var litt streng mot han i går. Jeg vet ikke hvilken situasjon det var. Men vet hun er veldig spesiell. Hun snakker også veldig konsekvent og det er vanskelig å få et ord inn når hun prater. Føler jeg ikke blir tatt på alvor, og det føler jeg har med alderen min å gjøre. Jeg er 25, ikke veldig ungt men nok til at jeg føler jeg ikke blir tatt seriøst.
MamiMaribel Skrevet 7. desember 2007 #7 Skrevet 7. desember 2007 hehe, jeg syns din NN likner på min NN ! Jeg kan forstår at du opplever å ikke bli tatt alvorlig pga. alderen din, spes. hvis hun er en gammel traver.... Og det er ufattelig frustrerende! En mået å gjøre det på hvis ikke du vil snakke med ped.leder, er at du får en samtale med NN, når ikke gutten din er der. Du kan fortelle henne hvordan du opplever saken, og fortelle henne hva du misiker i situasjonen. Vær åpen for hennes versjon, men hvis du merker at hun ikke lytter til deg i det hele tatt, setter du hardt mot hardt, og forteller henne hvordan DU har lyst at ting skal utvikle seg, og at du forventer å bli hørt på det. Hehe, dette ville nå jeg har gjort, men det er lett for meg å snakke når jeg ikke er i dine sko. Jeg håper iallefall du finner en løsning!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå