Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 Bestefaren min døde i natt , 94 år gammel. Han , og hele familien min bodde/bor i Lofoten , og jeg bor i Trondheim. Jeg er 4 uker unna termin , å har kronisk fly skrekk. Mine reise muligheter for å komme meg opp i begravelsen er : 1.5 døgn på Hurtigruta. Eller 10 timer på toget , så venting i Bodø i 6 timer , så 4 timer med Hurtigruten. Sovecupe på tog , eller Hurtigrute blir det evt selvsagt. Men skal jeg reise opp i begravelsen , som da vil være om en uke , og da har jeg 3 uker igjen til termin..... Jeg har hele svangerskapet vært i god form. Vi driver i disse dager og flytter , så overtar ei ny leilighet allerede i morgen. Mitt forhold til bestefar har alltid vært normalt , hverken mere eller mindre. Dette er min FarFar , å jeg vet at min Pappa gjerne vil ha meg opp i begravelse.... Hva gjør jeg?
mizz25 Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 Heisann.. kondolerer... Det må du selvfølgeli se på sjøl,men om du ikke kommer så skjønna både dæm å bestefaren din det godt. Æ må si at æ trur ikke æ hadde dratt,slitsomt så langt unna osv.. Men du kan kanskje ringe en blonsterforretning som kan kjøre ut en blmster til bestefaren din,så har du jo bidratt med noe å vist at du ihvertfall tenker på han/dem =)
Gkm1 Skrevet 7. desember 2007 #3 Skrevet 7. desember 2007 Hei og kondolerer! Var i samme situasjon for endel år siden. Hadde termin i jan og min bestefar døde i november. Hadde en biltur på 6 timer for å komme i begravelsen. Snakket mye med min mamma (var hennes pappa) og vi kom frem til at det beste var å holde seg i ro hjemme tross alt! Hørte aldri noe negativt i den forbinnelse så jeg tror ikke du skal tenke på hva ANDRE synes om du ikke drar. Snakk med din pappa og ta det valget du synes er best. Personlig ville jeg ikke dratt så kort tid før terminen.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2007 #4 Skrevet 8. desember 2007 Først og fremst: kondolerer. Jeg var i en lignende situasjon da mine to nærmeste tanter døde. Den første begravelsen var uken etter at jeg fødte, neste begravelse et par måneder senere. Den som døde først, hadde alltid vært raus og oppmerksom mot meg, og hadde sendt meg pakker til babyen jeg ventet og til mitt eldste barn kort tid før hun døde. På anbefaling av min mor, deres søster, valgte jeg imidlertid å bli hjemme istenfor å reise i begravelse et par timers reisevei unna. Vi visste at det ville være en påkjenning for meg å være tilstede og at dette ville kunne påvirke ammingen negativt, noe jeg hadde hatt store problemer med tidligere. Jeg tror nok at andre familiemedlemmer tolket situasjonen på en annen måte enn vi gjorde, og jeg har hatt mange tanker i ettertid om jeg gjorde det riktige... Uansett synes jeg det bør være forholdet mellom en selv og avdøde som avgjør - og at man kan få støtte seg til troen på at den avdøde ville ha støttet en løsning som måtte være mest komfortabel for den etterlatte. I ditt tilfelle er reisen lang, og det er dessuten av naturlige årsaker en begrensning på hvor langt ut i svangerskapet det enkelte flyselskap vil ta med gravide passasjerer. Lang togreise vil jeg fraråde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå