Gå til innhold

Dere som klager på barnas super jul i år.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det dere det skal fenge eller er det barna. Det er et barneprogram, javel det fenger ikke alle barn men det er det ingen program som gjør. Lillegutt liker ikke programmet men jeg prøver å tenke litt på at det kanskje er andre som liker det av barn, må jo tenke litt på andre også og ikke bare seg selv og sine barn. HUsk dette programmet fenger ikke alle, men det gjør søren ikke jul i skomakergata heller som mange her maser om se igjen. Den solger de på dvd og da får enn skaffe den på dvd. Tror neppe den fenger alle barn den heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min på litt over 2 år har skikkelig sansen for det iallefall, han sitter å klapper og ler når han ser det. Jeg har nå sett bedre, men det er nå ikke et program for meg heller...

Skrevet

Sønnen min vil absolutt ikke se det, og det er heldt greit, men skal sies sønnen min elsker tegnefilmer. Så da ser han på det. KOslig at sønnen din liker det da.

Skrevet

Mine barn på 6år og 9år vil ikke se det. Så da blir der ingen pådriv fra meg eller far heller. Koser oss med Amalies jul. Koser oss og synger sammen med nissene hver dag.

Skrevet

Den serien på slutten er grei men har dere lagt merke til hvor ofte de bytter kameravinkel i den første delen av programmet. Selv blir jeg helt utslitt av å se på så mye veksling. Like slitsomt som å se MTV. Ikke særlig bra for barna å se på sånt og selv kommer jeg til å droppe hele greiene og sette på en barnefilm i stedet.

Skrevet

mine barn er ikke så intresserte i det... og jeg synes det er tragisk...

men vi ser på da.. for de må jo vite hva alle andre i barnehagen snakker om......

men blir litt andre koselige juleprogrammer også....

vet at f.eks. skomakergata ikke fenger alle heller... men de kunne jo sendt den juleserien til sesam stasjon igjen.... den mener jeg å huske fnget alle aldere... men, men.......

Skrevet

snuppa sitter å ser, men hadde likt at det var mer en koselig adventskalender istedenfor så mye mas.

Skrevet

Synnest ikke enn skal sende inn klager på nrk bare fordi enn selv ikke liker det, det har faktisk vært underskriftskampanje her inne for å bli kvitt barnas superjul. Men enn bør tenke på at noen faktisk liker det. Kan ikke huske at sesam fenget meg så veldig mye da, men smak og behag. ingen program fenger alle.

Skrevet

Mine vil heller ikke se det! Og de syntes vanligvis barnas supershow var gøy.

Jeg synes også serien er utrolig slitsom , mye som skjer, bråk og stress!! SYnes ikke sete r bra jeg!! Det er nok stress i hverdagen fra før!!!

Skrevet

Noen som vet hvilken aldersgruppe som er hovedmålgruppen ?

Jr på 3,5 sier at det er så bråkete, så han vil ikke se på det. Skjønner det godt jeg, for det skjer jo noe hel tiden - ikke så lett å følge med.

Barnas supershow er en ting (det var jo bare en dag i uka) men nå blir det rett og slett overload.

Ikke noe julekos og ro jo.

Og jeg vet at det ikke er meg det skal fenge, men jeg hdde jo tross at min snart 4 årige gutt var i målgruppen da.

Skrevet

For oss som har vært her noen år så kommer denne diskusjonen opp hver eneste jul. I fjor var det Linus i svingen som ikke fenget og året før var det blåfjell.

Programmene på tv kan ikke fenge alle.

Jeg for min del engasjeres ikke av "Med hjarte på rette staden" Og "House". Bør jeg da sende en klage til NRK???

Jeg betaler jo tross alt lisens som allle andre:o)

Skrevet

jeg sendte klage til nrk men ikke på bakgrunn av at jeg ikke likte det, eller mine barn, men fordi det programmet ikke er laget for barn. Det er like mye kamera vinkel bytte i det programmet som program rettet mot ungdom. Ungene har ikke godt av å bli bombandert av inntrykk sånn. Greit at vi ikke får tilbake jul i skomakergata osv, men en mellomting burde de greie!

Skrevet

huff jeg synes bare det er tullete og masete hele det programmet der altså!! og INGENTING minner om jul, og det er vel lissom det som er greia, er det ikke???? er det ikke en jule kalender da???

Skrevet

Alle betaller jo lisens, men alle kan ikke bli gjort til lags for det. nå har jo nrk fått 3 kanaler da, men det er vanskelig å gjøre alle til lags. HVis enn velger å la være å se på barnas superjul så gjør enn det, men enn bør tenke på at faktisk noen liker programmet også, enn bestemmer jo ikke hva andre liker. Lillegutt liker ikke programmet men da velger vi noe annet han kan se på istedenfor. Det var en gang jeg var fristet til å sende inn klage for da sendte de noe om en heks i skogen som var slem og noe sånt, men hva slags rett hadde vi på det liksom, vi lot være å se på.

Skrevet

Jeg har faktisk aldri sett et sekund av dette programet og aner ikke hva dere snakker om. Men etter alt maset det har vært her inne om det må jeg nesten se det ikveld.

Er det på NRK det går?

Skrevet

jepp kl 18

Skrevet

Takk, da blir det Barnas Superjul på meg kl 18.......hvis jeg husker det da, he he he.

Skrevet

jeg liker ikke barnar supershow til vanlig,men da lar jeg bare vær å se på.

men dette juleshowet var enda verre....

hadde gledet meg til advent for å kose meg med barnetv.(ja jeg er voksen,men liker advent ennå).

syns adventskalenderen skal være rettet mot familiekos og ikke bare barn.

meg om det....

Skrevet

Synes dere som klager på dette er helt "gærne" - som med alt annet er det bare å bruke av-knappen, eller se på noe annet. Med all teknologien i dag, kan det umulig være vanskelig å finne et alternativ.

Og som med alt annet, er det de voksne som klager og bråker. Tror ikke barna tenker på det på den måten. Enten liker de det, ellers gjør de det ikke - enten ser de på, ellers gjør de det ikke. Kan det ikke være deres valg da? Og hvis det er barne-tv som gjør julekos og adventstid, mener jeg det er noe riv ruskende galt.

Skrevet

gutten min har ikke giddet å sett på tv før. han er 1 år og 8 mnd. superjul er helt toppers. han klapper i hendene og ser faktisk hele programmet.

Skrevet

Kan ikke se at noen oppgir problemer med å finne alternativer??

Synes de som klager er "ikke-gærne" jeg, vi må jo bry oss om hva som barna våre ser på?? Og når Nrk som vanligvis har julekalender viser en julekalender som mødrene nesten blir "slitne" av å se på så er det faktisk en mulighet til å si ifra ar det ikke er greit. Men man setter seg jo da ikke ned å ser på det kveld etter kveld, man finner et alternativ.

Jeg har heller ikke lest at det er barne-tv alene sin utgjør kos og adventidstid så du tolker jammen meg i hytt og pine ..

Skrevet

Vel...

1. Selvfølgelig skal vi bry oss om hva barna våre ser på. Men som maaaange har sagt før, dette er en julekalender som skal dekke barn i mange aldre.

Og siden det absolutt er mulig å finne alternativer, ser ikke jeg poenget i å bruke tid og ressurser på å lage "klage-tråder" (ja, det har faktisk vært en del av de her inne). Men - noen har selvfølgelig bedre tid enn andre.

2. Det er mange som har skrevet at de har gledet seg til å kose seg med barne-tv i adventstiden - det kan umulig mistolkes i "hytt og pine"... Men som du sier - du har ikke fått det med deg.

Klag i vei dere som har tid og behov for å gjøre det, jeg må da vel som HI få lov til å mene at jeg synes det er bortkastet tid!

Skrevet

den henvisningen din i svar 2 ble jo litt feil da ... HI skriver følgende:

"Jeg har heller ikke lest at det er barne-tv ALENE sin utgjør kos og adventidstid"

Det er mao ikke BARE barneTV-kalenderen som utgjør adventskosen, men for mange er dette en viktig del av føljulstida. Husker selv hvor koselig det var å sitte og se adventsbarnetv hele familien og ha en felles trivelig nedtelling til jul og avslutning på dagen. Da er det selvfølgelig skuffende dersom serien ikke faller i smak for en eller flere i familien, og det må det da være lov til å si! (Og hva folk vil bruke tid og ressurser på er det vel ikke helt opp til deg å kritisere ... folk må få bruke tida si på det de selv ønsker og finner mening i. Så får du heller la være å lese/klage på de innleggene)

Skrevet

Mine unger på 2,5 år og 5 år synes det er helt supert..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...