Northernlights Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 Kan du smile gjennom tårer, når din drøm blir knust til støv. Kan du skimte nye vårer, gjennom høstens visne løv. Kan du miste dine venner for din tanke og din tro og stå ensom når det brenner, fellesskapets trygge bro. Kan du tilgi dem som smiler skjevt, når alt går deg imot og som skyter hånens piler, i din såre hjerterot. Kan du glemme sorg og smerte, spott og urett, hat og svik, uten bitterhet i hjerte, da er du meget meget rik. Har ikke skrevet det selv,altså. Men det passer godt i dag, på selveste bursdagen til stesøsteren min. Hun feirer ikke dagen sin blandt oss på jorda i år. For hun døde i vår under grusomme omstendigheter. Når snøfnuggene daler på grava di, skal du iallefall vite du ikke er glemt av meg. Ditt smil vil aldri bli glemt. Gratulerer med dagen!! @>-->--->--------
Northernlights Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #2 Skrevet 7. desember 2007 Det var vel neppe insensitivt å sende mora hennes en mail med et dikt? Vanskelig å vite hva som er "riktig". Fikk sagt at jeg tenker på henne,iallefall. Må være ekstra grusomt å være mor på fødselsdagen til ditt døde barn,uansett alder. Her er diktet jeg sendte henne: (skrevet av Aasmund Olavsson Vinje) Den dag kjem aldri "Den dag kjem aldri at eg deg gløymer, for om eg søver, eg om deg drøymer. Om natt og dag er du like nær, og best eg ser deg når mørkt det er. Du leikar kringom meg der eg vankar. Eg høyrer deg når mitt hjarta bankar. Du støtt fylgjer meg på ferdi mi, som skuggen gjeng etter soli si. Når nokon kjem og i klinka rykkjer, det er du som kjem inn til meg, eg tykkjer: Eg sprett frå stolen og vil meg te, men snart eg sig atter ende ned. Når vinden lint uti lauvet ruslar, eg trur det er du som gjeng der og tuslar! Når sumt der borte eg ser seg snu, eg kvekk og trur det må vere du. I kvar som gjeng og som rid og køyrer, det er du eg ser, deg i alt eg høyrer: i song og fløyte-og felelåt, men endå best i min eigen gråt."
Under den hvite bro Skrevet 7. desember 2007 #3 Skrevet 7. desember 2007 Så utrolig fine dikt northern....ble helt satt ut her jeg... klem til deg du er super
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå