Gå til innhold

Hormonell, trist og sliten....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så sliten,....

Føler alle maser på meg, og har så store forventninger. Telefonen ringer i hytt og pine. Tar jeg den ikke, er det x-antall ubesvarte anrop etter kort tid, og jeg må forklare meg for den ene og andre.

I tillegg forventes det at jeg skal ta imot mye besøk (også overnatting) nå tett opp til termin, bare pga at det er jul,....

Jul ja....jeg elsker jul. I år er det bare styr. Jeg har ikke fått kjøpt en eneste julegave, for jeg har ikke orket. Jeg har prøvt, men blir sliten av å traske rundt på kjøpesenter. Mye folk, køer og kaos. Jeg takler det så altfor dårlig nå som høygravid, blir helt svett og dårlig. Ikke har de noen ønsker de som jeg skal ordne julegaver til, men julegaver forventer de. Gavene må ordnes før posten får det for travelt, for de må sendes land og strand herfra.........

Siste prikken over i-en, eller spikeren i kista - det passer kanskje bedre, er at arbeidsgiver ikke har fått sendt hverken sykemeldingspapir eller lønnsinfo til NAV, så nå har jeg plutselig flere tusen mindre enn jeg skulle hatt denne mnd. (Hvem vet hvor lang tid det tar å ordne det, og hvor mye energi må ikke jeg bruke på det....)

Jeg er så lei, lei lei.....alt går galt, og det får meg til å tippe over. Stakkars sambo lurer sikkert på hva som går av meg for tiden. Jeg har prøvt å forklare, men det er ikke like lett å forstå gjennom alle tårene.

Jeg er stresset, anspent, sliten og lei, og jeg gråter av alt,.....

Jeg trodde dette var tiden der jeg skulle nyte å være gravid, og bare slappe av og glede meg til den lille kommer. Nå håper jeg bare juletiden går raskt, så jeg kan få lande i litt roligere omgivelser, og kanskje få igjen litt tapt livsgnist.

Jeg forbeholder meg retten til å være anonym,....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da, høres ikke greit ut....Har hatt en litt dum dag i dag selv der jeg har begynt å grine for alt mulig rart, men det er i dag....

Synes det er viktig at du er ærlig med omgivelsene dine og sier at du rett og slett ikke orker å ha så masse besøk nå, at du er sliten og full i hormoner burde være lett å forstå synes jeg da. Det er bare dumt at du skla gå rundt med dårlig samvittighet ovenfor andre i tillegg til å være sliten og deppa.

I forhold til julegaver så kan du jo be om ønskelister fra eventuelle barn, sende sambo ut på shopping og pakke inn selv om du liker det da. Til de voksne er det supert å kunne gi gaver fra feks kirkens nødhjelp, gi en geit, noen kyllinger ol. Bestill gavekort og alt på nett.

Håper sambo skjemmer deg bort litt om dagen med en god middag og litt masasje, kanskje det kan være noe??

Skrevet

Føler med deg.

Har det på akkkurat same måte selv. Tlf ringer i ett kjør, folk maser og kjaser og jeg prøver og få ordnet ting til jul, men alt ender bare i tårer.

Ber snart hele kloden ryke og reise dit pepper'n gror.

Vil bare at denne ungen skal komme og jeg kan få tilbake positiviteten jeg en gang hadde.

Føler at jeg er verdens største merr for tiden. Og i tillegg fullstendig udugelig fordi jeg er blitt en elefant.

Hva er det vi ikke gjør for og bli foreldre;)

Lykke til

Skrevet

Du må si ifra! Dette kunne fått hvem som helst som ikke var høygravid til å bli hormonell og trist.

1. Slå av telefonen og hvil deg og gi blanke.

2. Få med deg samboeren din og kjøp alle julegavene en dag dere begge har tid. Drit i om folk får det de vil ha, kjøp funksjonelle gaver eller gaver som kan spises opp. Kalendere, sjokolade, bøker etc. Gjør alt ferdig på en og samme dag. Da får du den børen av skuldrene. Kjøp smartpost-konvolutter eller pakker og ta dem med hjem, pakk alt ferdig og få samboeren din til å postlegge det.

3. Ring arbeidsgiveren din og si at dette får de ordne snarest, du har ikke råd til å gå og vente sånn. Eller skriv en mail dersom du synes det er slitsomt å ringe.

4. Samboeren din burde ikke lure på hva som går av deg. Han burde bære deg på hendene nå. Du burde få mer hvile og avlastning. Hva besøk fra venner og familie angår må du bare si nei. Hvis det er hans familie kan han si nei på vegne av dere begge.

Dette klarer du! Ta tak på vegne av deg selv og krev ro og hvile.

Skrevet

jeg har bare slått av mob når det har blitt for ille,og bare gitt beskjed til rundt meg at når den er av så er det fordi jeg ikke trenger å være tilgjengelig 24 t i døgnet og vil være i fred,og hvis noen blir sure for det så for de bare være det..du har full rett til det:)

Skrevet

Oj,da! Dette er ikke bra! Stakkar deg. Merkelig at venner og familie rundt deg ikke forstår at du trenger ro mer enn stress etc. Si ifra at du er sliten og trenger hjelp enn å hjelpe andre. Dette vil bare føre til evt. fortidlig fødsel og stress for deg og babyen. Ta en alvorsprat med din mann. hjelper ikke det kan du ringe din jordmor eller lege og forklare ditt problem . få en time og ta med din mann.

Ønsker deg masse lykke til og sender deg mange klemmer.

Lykke til ;D

Skrevet

Hei

Jeg har sagt ifra til mannen min at jeg ikke orker å bli nedrent av folk (hans familiie) i jula. Eller på sykehuset. Jeg forbeholder meg retten til å ha det rolig rundt meg og velge mitt eget selskap. Vi skal jo tross alt bli kjent med ungen selv, både som foreldre og søsken. Unntaket er mamma som verken er slitsom eller krevende, kun til god hjelp!

Mange av julegavene har jeg kjøpt på nettet (film, musikk, spill, bøker) og kjøpte konfekt og marsipan til resten på Europris i går. Vi har også fått vasket huset av 3 flinke, polske jenter for å avlaste meg.

Nei, si ifra! Så får heller dine omgivelser synes at du en litt bitch. Det skulle bare mangle! Nå er det de som skal ta hensyn til deg, og ikke omvendt!

Lykke til og ha en god og fredelig jul!

Skrevet

Det er lov å föle seg sliten, trött, lei og frustrert. Har det sånnn jeg og.. Og föler at denne julen er litt slitsomt nettopp fordi jeg er höygravid og alt er ekstra pes...

Men hit er det få/nesten ingen som ringer! Og jeg savner det! Savner at folk bryr seg og viser interesse, så blir litt oppgitt over at andre 'klager' på at folk ringer for mye...litt misunnelse fra min side kanskje... For jeg ser på det som noe positivt. At folk tenker på en i den situasjonen man er i nå.

Men siden du og flere til her synes det er så forferdelig slitsomt, hva med å sende ut en felles melding hvor du forteller at du er sliten og trenger ro, og at du ringer opp igjen når du har hentet deg inn igjen? Vil tro de fleste forstår det, og respekterer det.

Grunnen til at jeg sier det er at jeg selv er av den typen som ringer og sender mail/sms til venner (föler meg fryktelig masete til tider). Gjorde også det til en venninne, som jeg trodde jeg stod ganske när (feriert sammen og spist middag / värt sammen flere ganger i uken). Men så gikk det plutselig veldig laaaaang tid mellom hver gang jeg hörte fra henne og en dag fikk jeg en mail der det stod at hun trengte ro og at jeg (mellom linjene) ikke måtte bry meg så veldig. Dette var fryktelig sårende, for jeg önsket bare å vise omsorg, men ble istedet avvist som brysom. Nå hörer jeg aldri fra henne, og hun vet jo at jeg er höygravid...

Vel, det var bare et lite tips, og IKKE ment som kritikk. Så ikke du sårer noen som forsöker å vise omsorg for deg.

Ta vare på deg selv :-)

Velger anonym knappen jeg og ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...