Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 vet det er veldig individuelt hvor vondt man har det, sånn i forhold til smerteterskel og sånt. men er det noen som kan beskrive hvor vondt de hadde det da fødselen startet, sammenligning med noe, og smerten i det babyen kommer med hodet..... lurer fælt på hva som er i vente:)....... (litt redd)
Ladybug~N&E Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 tja... vil vel kalle åpningsriene ekstremt sterke menssmerter. ( jeg hadde bare vondt der jeg har vondt når jeg har mensen) sånn ca ganger med 100 eller noe? og når hodet skulle ut... tjam pressriene er heldigvis "gode" i forhold til de andre så det gjør ikken noe. det er godt å kunne få jobbe med riene, for presse det må man enten man vil eller ikke. når hodet står i og skal ut svir det godt og du kjenner vel at det tøyes. men det var en intens sviing jeg kjente best. pluss at det føltes ut som om klitten min hadde tenkt å eksplodere. men ingenting av det som skulle til for å få ungen ut var direkte smertefullt.
Afrodite´71 Skrevet 7. desember 2007 #3 Skrevet 7. desember 2007 Hei Enig med henne over. Åpningsriene er verst. Hos meg begynte det som sviende, noe kraftige menssmerter i rygg og mage. Deretter eskalerte det og ble krafigere. Husker jeg ba så pent om epidural, men måtte vente til jeg hadde nok åpning. Det jeg gjorde feil, var å ikke bruke tiden mellom riene effektivt. Fikk ikke slappet av og kavet meg selv opp. Endte med at jeg måtte ha oksygen fordi ungen ble stressa. Kan vel med hånda på hjertet si at jeg aldri før eller etter har opplevd noe så smertefullt som riene, og jeg trodde faktisk at jeg skulle dø, he, he. Nå vet jeg bedre og stoler på at kroppen takler det helt fint. Pressriene var også vonde, men gode samtidig. Jeg har aldri opplevd at kroppen bare tar over på den måten. Det er ikke noe valg, den presser enten du vil eller ikke! Det var godt å endelig få presse istedet for bare å ligge der å ha vondt!. Fikk også endelig epidural som ga meg bedre kontroll på pressriene. Så fikk det heller være at de varte noe lengre pga av det. Ikke vær redd! Jobb med kroppen, og ikke mot den. Gjør pusteøvelser og konsentrer deg om det som skjer der og da. Lykke til!
Gjest Skrevet 7. desember 2007 #4 Skrevet 7. desember 2007 Eg syntes pressriene var verst begge gangene.Hadde ikkje sm stillende og følte at kroppen dopa seg sjølv før pressriene..veldig rar følelse.Men eg har vært heldig og født på seks og fire timer fra eg er komt til sykehuset.Fikk pudendal med sistemann under pressriene og det var veldig effektivt.Det er den samme bedøvelsen i skjeden som en får etterpå ved eventuell sying.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå