Gå til innhold

Spa - Noen behandlinger jeg bør holde meg unna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble overrasket med spaopphold neste helg av samboer, Jippi!!

Ble litt usikker her, er det noen behandlinger jeg bør styre unna? Kan jeg ta kurbad etc?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, er noen oljer og spes. massasjer du ikke skal ha, men det vet de som skal behandle deg :-)

Skrevet

Ja, hold deg unna bad/boblebad/gjørmebad for sikkerhets skyld. Fikk beskjed om dette da jeg var på spa + fra jordmor. Ofte høye temperaturer, dette er ikke bra for babyen, pluss at det blir mye mer bakterier i et bad/boblebad enn i et basseng, nettopp pga temperaturene og fordi det er mye mindre vann i et bad enn i et basseng. Selv om det er helt trygt å bade i ens eget (rene) badekar, er det annerledes når andre fremmede også bruker det, får visst en helt annen bakterieflora selv om det rengjøres ofte. Ikke verdt å ta sjansen. Du bør også tenke på at det er ubehagelig å ligge i samme stilling over tid (med tanke på langvarige kroppsmassasjer) men mange spa har behandlinger tilpasset den gravide. Ring dem og informer om at du er gravid, så kan de tilrettelegge på forhånd. Anbefaler fotbehandling, deiiiiilig.... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...