Holly❄️ Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 Var og kastet papp på en stasjon hvor det kan kastes klær også. Stod en mann der og jeg stilte meg opp litt lenger borte og kastet i vei.. hadde en del, så ble stående der. Tittet litt bort på han, og merket at han faktisk ikke puttet klær oppi, men ut. Jeg ble først litt irritert, for jeg trodde han bare "stjal" for og selge videre... men så ser jeg at han fant en vinterdress til ei lita jente... og så et par sko, i liten størrelse.. Han prøvde alt han kunne for og skjule hva han drev på med, men det var så tydlig. Han tok til slutt med 2 poser fulle av barneklær. og gikk med senket hodet bort.. Fikk så vondt av han.. kjørte videre, og stoppet på en butikk. I det jeg kommer ut så jeg han gikk på andre siden av veien, og inn i byggefelt. Og da hadde han gått langt i kulden.. Huff, har dårlig råd selv, men herregud som jeg tar meg selv i nakken når jeg ser hvor ille andre har det... hva har jeg og klage på da liksom?:S
balsam Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 huff...nå fikk jeg klump i halse altså! må være fælt å ikke kunne klare å holde barna sine med klær... huff også midt i all jule stria der folk går mann av huse med penger...
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 Ja det er enorme forskjeller også her i landet... Er nok mange som sliter. Syns så synd på alle de barna som vokser opp og bare er tilskuere til all overfloden... Vi er nok ikke flinke til å tenke på andre heller..
Babyfacepsycho Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 Hvis jeg hadde vært deg og vært sikker på at det var klær han tenkte og bruke til et barn i sin egen familie. (datter tenker jeg?) Så hadde jeg gått og kjøpt noen fine klær i det jeg trodde var rett størrelse og så levert det til han. Ente gitt det til han eller satt det fra meg utenfor der han og barnet holder til eller noe sånt. En fin julegave til ei lita jente som virkelig trenger og oppskatter det. =)
Holly❄️ Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. desember 2007 Ja, men så kan det jo bli veldig feil også.. hvis han blir fornærmet.. siden han prøvde og skjule det så godt mener jeg... Så ikke hvor han bor, bare hvilken vei han gikk inn mot... Huff, håper jenta får en fin jul likvel:) Får nok det, siden pappaen gjorde såpass for henne....... selv om det var trist....
Babyfacepsycho Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 Ja det var det jeg tenkte også at han kanskje blir, derfor jeg sa du kunne sette det utenfor eller noe sånt. =) Sånn at han finner det. Med et kort der det står noe sånn at han skjønner at det er til dem. Ja det virker jo som om hun har en veldigt god far da. =) Som gjør allt han kan for at hun skal ha det hun trenger. =)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 7. desember 2007 #7 Skrevet 7. desember 2007 Åååå Så trist å høre om!! Man hører så ofte om hvor fælt barna har det i Afrika. (jeg er selv fadder og vet hvordan mitt fadderbarn har det..) Men sjelden hører vi om våre norske barn og familier. Og det er trist. Her er det jo en skam å ha dårlig råd!! Huff..
Mrs. Bouquet Skrevet 7. desember 2007 #8 Skrevet 7. desember 2007 Nå skal ikke jeg si at disse menneskene ikke trengte de klærne, men familie med ræva full av penger som gjør slik. De sparer (til hva?) alt de kan og er gnitne både overfor seg selv og andre. Bortsett når det gjelder merket på deisgnsofaen, klokka til far, mobiltlf til mor osv. Kanskje det var han du fulgte etter, i så fall kan jeg trøste deg med at hjemmet ikke ser ut som barnas klær for å si det slik, og det verste hadde vært at han hadde blitt glad ( ikke følt seg nedverdiget) om du som fremmed hadde kjøpt noe pent til dem og levert på døra.
mizz25 Skrevet 7. desember 2007 #9 Skrevet 7. desember 2007 Huff.. Fikk å vondt i mæ... MEN,hallo... Ska ho som skrev innlegget nu liksom få dårlig samvittighet for at ho ikke dro å kjøpte klær te den jenta? Syns det e ganske domt å skriv noe sånnt...
Gjest Nydelige christina Skrevet 7. desember 2007 #10 Skrevet 7. desember 2007 Uff....:-( Fikk vondt i meg jeg og.. Men det er nok endel av de familiene ja...det er bare så trist og tenke på, så jeg prøver og la være...
trumf Skrevet 7. desember 2007 #11 Skrevet 7. desember 2007 Beklager, men jeg har aldri hørt om sånne som du beskriver. Tror ikke at det er mange av dem, og jeg velger å tro at de fleste som henter klær på denne måten virkelig har behov for dem. Vet godt hva det vil si å ha veldig dårlig råd selv.
☆Anonymia☆ Skrevet 7. desember 2007 #13 Skrevet 7. desember 2007 huff..stakkars ...det er så mange som har det vondt ... også i disse juletider. vi skal søren meg være glad for det vi har.. fy fader.. ble så lei meg nå..
Chiabatta Skrevet 7. desember 2007 #14 Skrevet 7. desember 2007 Uff, jeg begynner å grine når jeg hører sånt. Sitter her og syns jula er dyr, men vi har iallfall klær å gå med. Stakkar.
Gjest Skrevet 7. desember 2007 #15 Skrevet 7. desember 2007 det som er tristest med dette er at det sitter damer og får tårer i øynene av å lese dette!! Jaggu godt hun ikke så det selv. hva gjør dere med disse forskjellene som plager dere i denne tråden her til daglig? Hva kan du gjøre annerledes, så du slipper å syns dette er trist uten å bidra? Hva kan du bidra med og hvor? Er dere politisk engasjert i nærmiljøet deres? BLI DET DA VEL... Det er liksom så mange som sitter på gjerdet og syns det ene og det andre- mens dere faktisk kan gjøre ganske mye. Og slutt å jamre... I Norge har de absolutt fleste det godt- hvis de vil.
Holly❄️ Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #16 Skrevet 7. desember 2007 Er ikke alltid like lett og gjøre så masse heller da... Det jeg gjør for og "hjelpe" er og sette ut annonser hvor jeg gir bort barneklær til de som måtte trenge det. I tillegg leverer jeg klær som er for små osv til slike stasjoner som tar inn slikt. I dag pakket jeg med en sekk full av for små vinterklær, alt fra luer, hansker, skjerf, sko, jakker osv... Kunne sikkert fått solgt dem for de var veldig fine, men gir dem heller bort. Og ja, det hjelper litt på samvittigheten... Selv om det kanskje ikke er det viktigste man kan gjøre for og hjelpe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå