Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 hvordan kjentes det ut når vannet gikk? og hvor var du?
ღEmilie nov 06, Marcus apr 08ღ Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 Ja det har jeg... Aner egentlig ikke hvordan det føltes sånn sett når vannet gikk, iom at jeg lå i et badekar på kvinneklinikken - som smertelindring
Emilie&Markus Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 Var ganske vondt, for vannet mitt gikk aldri av seg selv. Jordmor og lege bestemte seg at for at fødselen ikke skulle trekke ut så lenge stakk de hull på fostervannet med noe som lignet en strikkepinne.. hehe. Da hadde jeg holdt på 15 timer uten at det gikk noe særlig videre. Etter jordmor tok vannet, gikk det en time så var jenta vår ute.
Trebarnsmamma30 Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 Hadde sovet et par timer på dagen, våknet av at jeg måtte på do og når jeg reiste meg rant det masse vann nedover beina mine.. forstod med engang hva det var. Føltes bare som lunkent vann som rant, ikke noe ubehagelig.. vanskelig å beskrive:)
Smånetta 14.mai Skrevet 7. desember 2007 #5 Skrevet 7. desember 2007 Jeg hadde en kjempelang rie og var kommet til et minutt i mellom helf plutselig. Var i stua hjemme og skulle reise meg for å gå gjennom rien. Vannet gikk i litervis utover hele stuegulvet, men det kjentes ikke så veldig annet enn at magen ble mindre.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #6 Skrevet 7. desember 2007 låg og såv for natta! da eg voknet etter to-tre timer da var eg våt...tok på bind og ringte føden...rant ikke noe i det heletatt,bare litt om gangen!
Icedancer Skrevet 7. desember 2007 #7 Skrevet 7. desember 2007 Kjente egentlig ingen ting annet enn at noe rant, bare litt. Satt hjemme i sofaen. Etter at jeg kom på føden, og reiste meg fra undersøkelsesbenken fosset det gjennom buksa ned i sko og sokker og på gulvet, alt var vått, så jeg måtte ta klær fra kofferten jeg hadde pakka for å ha med. Dessverre gikk det to døgn etter det før lillemann bestemte seg for å komme ut.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #8 Skrevet 7. desember 2007 hos meg tok de vannet på fødesua. ike noe vondt som jeg kan huske, men rer følelse, var som om non helte noen liter varmt vann mellom bena mine
smil! Skrevet 7. desember 2007 #9 Skrevet 7. desember 2007 Eg hadde hatt litt rier tidlegare på natta, men så sovna eg igjen. Etter nokre timar vakna eg av eit lite smell. Eg stod opp og då rant vatnet. Det kom faktisk eit smell då vatnet gjekk. Veldig rart. Andre som har opplevd det same?
Anitahar2barn Skrevet 7. desember 2007 #10 Skrevet 7. desember 2007 Jeg lå i senga og klokka to på natta gikk vannet. Det bare rant lunkent ut, ganske mye, senga måtte vaskes :-) Etter vannet gikk begynte jeg å få svake rier. Lå å duppet til klokken åtte og klokken ti begynte fødselen for fullt.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #11 Skrevet 7. desember 2007 Hos meg gikk vannet i tre etapper... Først begynte jeg å lekke litt, det rant litt og litt, hadde også begynt med svake rier, så ringte føden. Fikk beskjed om å ta på meg bind og prøve å sove den natta, også komme til føden for sjekk neste dag. Kom på føden neste dag, rieregistratoren viste effektive rier. Hadde det hele den dagen uten at noe skjedde. Ble lagt inn på venterom på føden. Våkner den natta, 4.00, av virkelig kraftige rier, og blir kjørt på fødestue. Har kraftige rier med 3 min. mellomrom frem til 11.00 på formiddagen. Da vil jm ha fortgang, og setter meg på riedrypp samtidig som hun prøver og røske åpningen større. AU!!! Da kommer en stoooor foss fostervann ut. Riene går over til stormrier uten pause. Helt grusomt. Siste rest av vannet går ca. 17.15 samme kveld sammen med at lillegutt kommer ut. Han stod så langt nede i bekkenet at han fungerte som en propp for fostervannet, så idet kroppen hans kommer ut, kommer også resten av fostervannet.
#Aurora har tre gutter# Skrevet 7. desember 2007 #12 Skrevet 7. desember 2007 Til meg så tok de vannet..var ikke akkurat behagelig at de tok det..men føles at jeg tisset på meg.Lå i sykehusengen når de tok det.
To prinsesser Skrevet 7. desember 2007 #13 Skrevet 7. desember 2007 jeg gikk en uke over tida og ble satt igang pga hadde åpning.. de tok vannet på meg. var litt ekkelt syns jg da for satt i senga der men kjentes bare ut som det var varmt vann.. men var stykt de vannet pga avføring av babyen.. fra første rie til hun kom ut tok det 1 30 min.. så hadde en rask fødsel..
vipsen*en av hver* Skrevet 7. desember 2007 #14 Skrevet 7. desember 2007 Jeg var hjemme og skulle se på tv.. Hadde akkurat satt meg ned i stolen da jeg kom på at jeg trengte fjernkontrollen.. Jeg reiste meg opp og var på vei bort til bordet. Plutselig rant det lunket vann ned mellom beina på meg.. Skjønte med en gang hva det var, men siden hodet var festet seg kom vannet bare litt og litt om gangen.. Måtte gå med hånkle mellom beina.. Lurer på hvordan denne fødselen starter..
lykkeliten i magen Skrevet 7. desember 2007 #15 Skrevet 7. desember 2007 vannet mitt gikk etter at jeg hadde hatt rier noen timer. lå i senga på fødestua. kjente, som flere her beskriver, masse varmt vann som rant og rant. prøvde med en gang å knipe, for jeg trodde jeg lå der å tisset på meg. gikk kjapt opp for meg at det var vannet som gikk:)
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #16 Skrevet 7. desember 2007 Smell, ja? Satt på do jeg og ante fred og ingen fare. Plutselig sa det "popp" og så bare rant det. Og rant og rant... Merket ingen ting til at fødselen var i gang før vannet gikk. Men da tok det av!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå