Gå til innhold

drar den tråden litt videre jeg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

ser at dere tener SÅ mye i tråden nedenfor ang hvor mye dere får utbet nå i permisjonen...Hva i huleste jobber dere med?? Alle her inne er da ikkje lege/advokater/revisorer...(hehe de yrkene JEG forbinder med GOD lønn)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dytter litt på denne jeg - lurte på det samme. Skulle gjerne hatt en 30 000 utbetalt i mnd. :D

Skrevet

ja det lurer jaggu jeg også på. jeg er en av de som får 15000 før skatt. (har jobbet 80%). skulle nesten tro man jugde på seg tusenlappene så mye hver enkelt tjente. da kan det iallefall ikke være kassadamejobber for å si det slik...

Skrevet

Dette MÅ jo bare være tull!!!!!! SÅ mangen som tener 30 000 i mnd +++ aldri i livet! sorry jenter,men herregud!.........

Skrevet

Nå har ikkje eg svart på den første tråden, men eg reagerte litt på den vantrua som mange viste til inntektene til enkelte her. Eg for min del har vanskeleg for å tru at nokon gidd å lyge om kor mykje dei skal få utbetalt.

Eg for min del er heilt nyutdanna lektor, utan ansinitet. Eg jobbar på ein vidaregåande skule og har ca. 28 000 kr brutto (i vanleg lønn). Då synst eg ikkje det er verken usannsynleg eller rart at andre har både 30 000 og 35 000 kr i brutto månadslønn. Sambo min er vanleg sveisar i nordsjøen og tener meir enn meg, for å seie det slik.

Med ca 28 000 i bruttolønn, vil det utgjere ca. 22 500 kr brutto med 80 % dekning. Minus ca. 1/3 skatt vil det vere ca. 15 000 utbetalt. Det er ikkje akkurat onkel Skrue-pengar, for å seie det slik....

Skrevet

Ser du skriver at alle får så mye utbetalt, men de aller fleste har jo oppgitt brutto inntekten og det har jo ikke noe med hva som blir utbetalt.

Jeg har ca 27 000 brutto når jeg har valgt 100 % permisjon. Det er årsinntekt på ca 320 000 og det er noenlunde den samme lønnen som mine venninner har og de er både sykepleiere,vernepleiere, lærere og førskolelærere.

Skrevet

Godt poeng! Ikkje rart dei har lite utbetalt, når dei ikkje veit forskjellen på netto og brutto...hehehe...nei, nå var eg slem!!

Men det er altså eit vesentleg poeng, eg har ikkje sett nokon oppgje at dei har utbetalt over 30 000 kr i mnd i den forrige tråden, men nokre har oppgitt at dei har over 30 000 i mnd i bruttolønn.

Skrevet

Spesialsykepleier med 8 års ansenitet. 23, 000,- i netto lønn (75%nattstilling, og 25%dagstilling).

Skrevet

Jeg ser det er flere her som følte at de burde svare for seg her - men jeg personlig lurte på de som sa at det fikk over 30 000 UTBETALT, ikke dere andre... Deres lønninger er jo helt normalt gode, men var altså ikke de jeg var nysgjerrig på..

Skrevet

Men det er jo nettopp dette som er poenget...det er ingen som har sagt at dei får over 30 000 utbeltalt! Ikkje som eg har sett i alle fall. Dei som har oppgitt 30 000 og meir, har oppgitt bruttoinntekt (altså før skatt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...