crissi Eline og Lillebror 29.5 Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 ei jente i familien min er på mødrehjem med sin nyfødte jente. hun trivs ikke noe særlig, men har vært der i under en uke..... nå spør hun meg om hvorvit BV vil ta fra henne datteren derom hun velger å dra hjem etter 3 uker. synes selv dette høres usansynlig ut, men jeg har ingen erfaring på området, og tør ikke svare på dette uten å ha undersøkt litt... en annen ting er at jeg virkelig mener at hun burde bli der en stund.... hva sier jeg for å få henne til å føle seg bedre? hun har jo akkurat født.... å er jo ikke helt i balanse enda.... (det var iallefall ikke jeg:)) vanskelig.....
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 med mindre hun er alvolig syk, doperseg osv så kommer de ikke til og ta fra henne babyen. de kan råde henne til og bli, men ut over det kan de ikke gjøre stort. etter som jeg har forstått. det skal MYE til før man skilder mor og barn
Gjest -<<- Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 Det kommer helt an på. Stort sett prøver man det aller meste av tiltak før man vurderer en omsorgsovertakelse dersom barnevernet og andre vurderer at situasjonen rundt et barn ikke er holdbar. Jeg antar det er en grunn til at hun er på mødrehjem i utgangspunktet, og dette er høyst relevant for hva konsekvensene vil bli av at hun eventuelt drar derfra. Men om hun er plassert der via barnevernet vil hun og barnet ha en saksbehandler, og denne saksbehandleren er pliktig til å gi henne løpende informasjon om hvordan saken vurderes. Så hun kan rett og slett spørre.
Sånn kan det gå Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 Dra hjem? Hva slags hjem og omsorgsforhold er det hun har å dra til er vel det viktigste punktet i forhold til om hun får beholde barnet om hun drar.
crissi Eline og Lillebror 29.5 Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. desember 2007 hun er der på frivillig basis sier hun.... er vel greit nok om hun kommer hjem, men hun har ikke noe nær familie som kan være til noe fornuftig hjelp... litt spessielt tillfelle... alhoholisert mor... (hennes mor altså) faren hennes er helt speisa... vanskelig oppvekst, missbruk ol... hun har liten erfaring med hva en familie er og hva som forventes av en mor.hun har ikke rusproblemer selv, det jeg hvet om. føler at jeg har et visst ansvar... hun stoler på meg og kommer til meg for å søke råd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå