Gå til innhold

Er redd dette er astma... Kan noen berolige meg? :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillesøster på 2,5 har stygg hoste.

Hu var sjuk med over 40 i feber for 14 dager siden. Hadde feber i 5 dager og stygg hoste. Var på legevakten, men dei meinte det måtte gå over av seg selv. I tida etterpå har hu ikkje klart å ta seg inn igjen. Hoster ved små anstrengelser, og får hostekuler som varer opp mot 15 min. Har fleire ganger kastet opp til slutt, og det har hjulpet. Barnehagen seier hu ikkje klarer å følge i leken, og merker godt hjemme og at hu er roligere enn vanlig. Legger seg på sofaen etter litt lek og kviler seg, men hoster kraftig. Blir heilt utslitt av desse hostebygene. I går fekk hu feber igjen, og er nå oppe i 39-40. Hoster mykje om nettene, og hostesaft hjelper ikkje.

Gjekk heile fjor vinter med hoste, og var hos lege fleire ganger. Fekk bare efedrin, og det hjalp ikkje.

Hostekulene kommer som sagt etter lek i 10 min, og når det er kaldt ute.

Må legge til at det er astma i både min og pappaens familie, og jenta har atopisk eksem. Skal til lege igjen i morgen, men er bekymra for kva han kommer til å sei. Samtidig tenker eg at da vil hu jo få behandling, og ikkje bare beskjed om at det må gå seg til...

Pyton når prinsessene mine er sjuke. :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan absolutt høres ut som astma. Men det kan og henge noe igjen fra hun var syk. Tenker spesielt siden hun har fått feber igjen.

Si til legen at du vil henvises til sykehuset for astma utredning.

Skrevet

Det høres veldig ut som astma. Begge mine fikk astma etter sykdom før de var 1 år. Eldste har heldighvis vokst det av seg, så håper det skjer med yngste også.

Er ikke krise med astma bare man får riktig medisin.

Lykketil.

Skrevet

Atopisk unger har ofte kombinajon med allergi og astma også. Men det kan være hun har en irritasjon i bronkiene, som irriterer og gjør at hun ikke klarere og slutte og hoste. Men jeg ville tatt henne til legen og bedt om hennvisning. Men siden hun har fått feber igjen så kan det jo være bronkitt/lungebetennelse også

Skrevet

Må snart gjere noko for henne stakkar. Slet med hoste heile fjor vinter og, men er verre i år. Hosten kommer som regel med første snørren, for å sei det slik. Og gir seg ikkje!

Avd.led i barnehagen har barn med astma sjøl, og hu ønska utredning. Mamma har hatt barn med astma, og hu reagerte på henne... Men som alle mammaer, vil eg jo bare at ungene mine skal være friske og ha det bra. :-(

Rekner med det bli medisin på ein eller anna måte, siden dette er 2. gang på 2 uker...

Skrevet

Nå kalles det ikke "ordentlig" astma før de har vært innlagt et par tre ganger. Forhåpentligvis er det kun en infeksjonsutløst astma som gjerne ikke kommer tilbake. Det er uansett bedre å gi henne noe astmamedisin en periode enn at hun skal bli fort sliten og redusert. Mange små som må ha litt hjelp av medisiner, men de fleste vokser det av seg i 3-4 års alderen. Det skal nok gå bra!

Skrevet

Dette kjenner jeg igjen desverre. Lillejenta vår var sånn. Hun ble opperert for nøyaktig et år siden. Tok ut mandler og polypper og satt inn dren. Hun hadde vært plaget med altfor mye luftveisproblemer. Men det ble ikke bedre. Ble sendt på sykehus med pustebesvær i januar. Der ga de henne astma medisin og den virket. Da utredetn de vidre og konkluderte med at det var barne astma.

Må ta med da at etter diagnosen har vi nå korrekt medisin i huset og hun har nesten ikke vært noe syk på et helt år nå. Så få dette sjekket du, da får hun det kanskje bedre ganske så fort.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...