Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 hva bruker dere i badevannet til de søte små? Har en gutt på 2 som har klort seg til blods på anklene og armene, og selv om jeg smører mye med locobase, så hjelper det ikke nok.. Er litt skriking og kløing om natten...
lklk Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 Jeg har ingen ting i badevannet, for det blir litt for glatt med olje når de hopper rundt i karet. Er heller ikke fornøyd med Locobase, så vi bruker A-derma kremen som er beregnet på atopisk eksem. Den er faktisk bedre enn de kremene vi har fått på resept.
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 Vi bader ikke jenta vår. Etter å ha beslkt hudlegen fikk vi beskjed om helst korte dusjer. Vi smører med Aderma Exomega fra apoteket,og Mildison på de verste stedene.Unngår ull direkte på huden.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. desember 2007 Han er et sant h*****e å dusje, så jeg kommer nok til å fortsette å bade han... Er 7 mnd på vei med nr 2, og da gjør vi ting enklest mulig Ullklær bruker vi lite av, det vi har er det bomull innerst på. Men Aderma skal jeg absolutt skrive på handlelisten!! Mildison har vi allerede, men siden det står på den at den ikke skal brukes på åpne sår, så tør jeg ikke bruke den siden han allerede har klort seg til blods..
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 Eg bruker soyaolje i badevatnet. Den trekker fint inn i huden, og så smører eg med aderma exomega etterpå. Babyolje er mineralolje, så den ligger veldig ofte utenpå huden. For storesøster fungerte a-creme veldig bra, men den hadde lite effekt på lillesøster. Så nå er det bare adrema. Smør med olje rett på huden også, og "lukk" med krem utenpå det. Det gjer eg når flekker med eksem oppstår. Holder huden myk og fin. Eksemunger skal helst ikkje bade meir enn 2-3 ganger i uka.
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 DETTE skal brukes.: kaliumpermanganat NAF 3% Før i tiden brukte folk dette direkte på huden og bandasjerte inn pga fargen, nå kan barn med eksem og lig bade hver dag med dette i vannet. Det legger igjen en hinne på huden og i tilegg får de litt farge etter rødfargen på huden, gjerne rundt negler og lig. Men anbefaller dette og ble anbefalt dette av allergi spesialist=) Får kjøpt på apotek
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå