Gjest Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 Har hatt sånne rare smerter nedentil idag og igår.. Kjennes ut som en blanding av stikking og støt som stråler oppover liksom.. Tenkte kanskje det var en urinveisinfeksjon, men prøven min var helt fin... Er dette vanlig, eller? Jordmor mente det kunne være babyen som stanger hodet i bekkenet, har dere andre merket noe til dette?
calalalala Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 Her er det også nesten sånn... Våknet her om dagen av at det stakk skikkelig i underlivet. og når jeg går er det akkurat som underlivet stråler/støter i smerter i blant, må stoppe opp. Nesten så jeg i blant er redd for at noe skal "falle ut".. Har vært de tre-fire siste dagene. Kan det være babyen som er klar til å feste seg snart kanskje? Dette hjalp deg vel lite men:)
ehtaner84 Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 har det samme. spurte jordmor og hun sa at det faktisk er babyen som stanger hode i bekkenet. kommer lenger og lenger ned. spørs hvor langt du er på vei da. men man vet aldri når babyen har lyst til å feste seg.
Lille`mor & lillebøll Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 Jeg har det og har hatt det lenge. + noe himla nedpress til tiden!!Føler hele innsiden kommer ut:=/ Noe kan være bekkenet har jeg fått høre av leger og jordmor + at nå hvet jeg at lillegutt ligger i hodeleie så det kommer mest sannsynelig pga det. Tidligere har han lagt i seteleie som osgå lager nedpress
baby 07.02. Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 Hjelper vel ikke mere dette da... Men jeg har det også sånn. Må noen ganger stoppe opp litt. Tror det er helt vanlig. Har tengt det samme som din jordmor sa at det er babyen som stanger hodet i bekkenet.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 Ja har sånne smerter innimellom.. Det kan være babyen som beveger hodet nede i bekkenet, eller leddbåndene i bekkenet som strekkes. Sa legen min i hvertfall
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #7 Skrevet 6. desember 2007 Det hjalp faktisk masse! Er helt likt! Kjennes ut som han er på vei ut, så jeg må stoppe opp og knipe sammen! Hehe. Er 34+2 idag, og lillegutt ligger med hodet ned, så da presser han nok bare på noen nerver der nede! Men fysj, så ubehagelig det er! Klarer jo nesten ikke gå!
calalalala Skrevet 6. desember 2007 #8 Skrevet 6. desember 2007 Jordmoren min sa også at det kunne være litt tendens på bekkenløsning. Jeg er 33+6 i dag. Og her også ligger hun med hodet ned. Hun har også begynt med å presse på ribbeina, så dette kan bli artig om det er sånn de siste ukene skal bli
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #9 Skrevet 6. desember 2007 Hehe, ja, merker at det er skikkelig ømt i halebeinet og sånt, så bekkenet får kjørt seg om dagen! Her har lillegutt sparket i ribbeina ganske lenge, er bare 1.56 høy, så han har ikke så mye plass stakkars.. Klarer nesten ikke sitte oppreist lenger.. Og så presser han rompa så hardt ut at jeg kan ta rundt den.. Ikke særlig deilig for noen av oss tror jeg. Blir nok moro de siste ukene ja.. Suuukk..
calalalala Skrevet 6. desember 2007 #10 Skrevet 6. desember 2007 Akkurat som å høre meg det der... Jeg er høyere enn deg, men sliter med det samme. Men hun er 20% over gjennomsnittet og ble estimert til å veie 2700gram forrige fredag. Så det er stort.. Akkurat det hun driver med her også - gjerne rompa og i blant hele ryggen. Og særlig på den siden jeg liker å ligge å sove. Så blir deilig søvn om dagen;) Og når man sitter er det bare ubehagelig nå disse dagene. Det blir vel kanskje ikke bedre - men er jo lov å håpe;)
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #11 Skrevet 6. desember 2007 Hihi, skjønner ikke at det er mulig å få plass der inne, jeg? Ikke rart det er ubehagelig for oss.. Kan jo bare tenke seg hvordan innvollene våre ser ut. Håper for all del det blir litt bedre når de fester seg, ellers blir det tunge uker.. Men samtidig er jeg bare så utrolig glad hver gang jeg kjenner liv. Det betyr jo at de trives og har det bra! Men hvordan skal det gå når de legger på seg enda mer? Og ja, kjenner til det, er ikke noe godt å ligge når de nærmest klorer seg fast i madrassen! Hehe!
calalalala Skrevet 6. desember 2007 #12 Skrevet 6. desember 2007 Nei utrolig at det går an egentlig. Når de fester seg har jeg hørt noe om at det blir vanskeligere for oss å bevege seg, men vet ikke jeg:) kan hende man sover bedre da, kryss fingrene:) Veldig deilig å kjenne liv ja, men i dag har det vært liv hele tiden med unntak av kanskje et par timer. Tror hun har fest der inne:) Men får håpe hun blir sliten og sovner når jeg sovner:) Sterk er hun også virker det som, kraftige bevegelser nå.. Lykke til med natta
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #13 Skrevet 6. desember 2007 Hehe, oh-oh, da blir nok jeg sittende i sofaen jah.. Har problemer allerede. Hihi, ja, av og til lurer jeg virkelig på hva de driver med der inne. Kjennes ut som han slenger seg fra side til side. Skikkelig rai-rai! Og sterke er de jammen meg, tror noen ganger at han skal klare å komme ut gjennom magen, jeg! Lykke til med natta til deg også! Satser på at hun slokner snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå