Gå til innhold

Student som trenger hjelp!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tjener for mye i forhold til lånekassen. Altså over 114 000 kr, og jeg lite av lånet omgjort til stipend. Vil det si at jeg får lite i fødselspenger også??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke slik jeg har forstått det! Bare mer av det vanlige stipendet ditt som blir lån..

Skrevet

fødselstipend har ikke noe med inntekten din å gjøre. så lenge du har hatt rett til lån å stipend så får du fødselssstipend så lenge du søker om det. dvs du må ha hatt lån evt og stipend siste 6 mnd før du føder. er i samme situasjon som deg, og får kun alt som lån, og ingenting omgjort til stipend, men du får likevel fødselsstipend utbetalt som stipend i 42 uker tror jeg det var;) må bare huske å søke om lån siste semester før fødsel, å fødselsstipendet må du søke om etter du har født!

 

du kan jo bare gå inn på lanekassen.no å lese litt der, står det meste, hvis du lurer kan du også ringe eller forsøke deg på student og gravid debatten, der er jo alle i samme båt;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...