Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innførte rutine for vår lille jente da hun var 2 mnd, ved å legge henne for natten på eget rom i nitiden på kvelden (+/- 1 time i forhold til når hun blir trøtt). Dette har fungert utmerket i 3 uker, men i de siste dagene har hun begynt å hyle når hun blir lagt, selv om hun åpenbart er veldig trøtt.

Det merkelige er:

- hun gråter ikke når hun legges ellers, heller ikke ved nattamming i senga på soverommet (både våken og i døsig tilstand)

- hun slutter å hyle når hun blir tatt opp, selv om det kan komme noen "etterdønninger"

- det går fint å legge henne i vogga i stua, selv etter at hun nektet å legge seg i senga

Har vanskelig for å tro at hun kan være såpass bevisst at hun skjønner at nå er det leggetid for natta, og at det er noe hun ikke ønsker. Kan heller ikke skjønne at hun er "redd" senga, for det går fint å legge henne etter nattamming.

Det kan være en sammenheng med at det har vært dårlig søvn på dagtid disse dagene, men det er likevel en merkelig oppførsel siden hun er veldig trøtt og sovner som en sekk i vogga.

Noen som har vært borti det samme? Noen som ser problemet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

samme problem her..

lillegutt we to mnd,og skriker kun når jeg skal legge han i senga på natten..

her går det også greit etter nattamming,er kun når han skal legges for natta.

ha gråter også litt etter jeg har tatt han opp,og kan sovne i armene mine i stua. meeen så fort jeg legger han i senga,våkner han og gråter. kan holde på slik å "krangle" med han til i 4-5 tia på natta..

har desverre ikke råd å gi deg mot dette,sliter selv-og håper noan kan komme med gode råd her?

Skrevet

En bør ikke la barnet sovne med puppen når barnet skal legge seg, for så å snike barnet i senga.. For det som skjer er at babyer våkner ca en gang i timen, ikke alltid helt, men blir bevisste på situasjonen rundt seg. Og når puppen plutselig er vekke da, så er det bare naturlig at barnet begynner å "lete" etter puppen! altså å grine. Det er best å la barnet sovne av seg selv i sengen. Slet med dette problemet selv. HS som sa hva jeg skulle gjøre. Ikke ta barnet opp selv om det griner.

Skrevet

Datteren min er sånn... hun HYLER hver gang vi tar henne inn på det mørke soverommet! Hun er 3,5 mnd og hun skjønner nok at det er leggetid da, ja. Tvillingsøsteren sovner som regel mye raskere, så det er nok personligheten heller enn oppdragelse det går på.

Jeg forsikrer meg alltid om at hun er stappmett, har rapt og har ren bleie før hun legger seg. Hun hyler uten unntak hver ENESTE kveld. Det eneste som funker er dessverre å la henne hyle. Amming, byssing osv funker ikke når hun først har satt i gang. Hun kan hyle i alt fra 5 til 45 minutter... Det er helt forferdelig, men det er ikke annet å gjøre. Når hun først sovner, kan hun sove helt til neste morgen.

Jeg tror hun er veldig trøtt, har prøvd å legge henne tidligere, men da får hun ikke spist nok og våkner uansett - og da er det hyling igjen...

Jeg har også hørt at man IKKE skal ta dem opp, såfremt det ikke kan være noe galt. En dag kommer de til å skjønne at de skal sove når de blir lagt i senga.

Vi slår av babycallen, og går heller inn og ut av rommet, småsnakker der, pusler med ting, stryker litt på henne av og til, sitter ved henne når hun er helt vill - alt for at hun skal vite at vi er der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...