Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 F.eks for å springe inn på statoil og fylle kaffikoppen? Jeg har ikke turt enda, selv om jenta mi på 22mnd sitter og koser seg og ser på DVD og jeg ville bare blitt borte et par minutt. Jeg ville i så fall skrudd av motoren (vet ikke om jeg er bekymret for selvantennelse e.l. men tenkte det var lurt...) og låst dørene, men vet ikke helt... Føler ikke helt at det "er lov". Så per i dag kjører jeg forbi statoil uten å fylle kaffikoppen. Pes å ta henne ut av bilen og inn igjen bare for litt kaffi. Hva gjør dere?
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 Lar henne aldri være igjen i bilen alene. Om jeg skal betale for bensin og det ikke er kort ute tar jeg henne med inn. Sover hun vekker jeg henne eller venter. Samm om det er butikk eller "bare" noe. Å la henne være alene i bilen er ikke et alternativ.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 Jeg går ALDRI fra ungene mine i bilen, samme hvor lite ærend det er! Basta! Jeg er nesten litt for mye den andre veien! Men bedre å være safe than sorry!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #5 Skrevet 7. desember 2007 jeg liker ikke å måtte gjøre det, men har gjort det et par ganger da jeg har fyllt bensin og så viser det seg at kortautomaten ikke funker. Men da løper jeg bare inn og betaler veldig fort og jeg har sett dem hele tiden gjennom vinduet. Det hadde blitt fryktelig vanskelig å drasset med seg en liten på 6 mnd og en villstyring på 2, så derfor valgte jeg å løpe inn mens de satt i bilen. Låste ikke døra, men tok med nøkkelen til bilen. Dette her var på et lite sted da, hadde aldri turt å gjøre det i en større by.
Happy Ignorant Skrevet 7. desember 2007 #6 Skrevet 7. desember 2007 Har en 1-åring og en 2-åring og lar dem sitte i bilen mens jeg betaler bensin, ja. Ser ikke helt problemet med det.
jua 10.12.05 Skrevet 7. desember 2007 #7 Skrevet 7. desember 2007 Jeg lar aldrig barna sitte i bilen. Største gutten på 6 må bli med inn han også. Kan være litt stress noen ganger å ha 3 stykker med inn men det går bra.
Gjest MMJ Skrevet 7. desember 2007 #8 Skrevet 7. desember 2007 Jeg har 2 barn, ei på 3 år og ei på 4,5 mnd. Og JA det er PEEEES å ta de ut av bilen når det bare er småærend som toppen tar minuttet, men ALDRI LIVET om jeg lar de sitte igjen i bilen!!! ALDIR ALDRI ALDRI Jeg går heller ikke fra barnevognen for å gå inn i småbutikker... Det er så alt for mange galninger i denne verden, og for å si det sånn: Jeg stoler ikke på noooooen!!!
polarn & pyrene Skrevet 7. desember 2007 #9 Skrevet 7. desember 2007 HAr hendt at jeg lar min jente sitte i bilen også i noen minutter. Husker selv når jeg var liten, da satt jeg alene i bilen mens mor var inne å handlet og slikt.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #10 Skrevet 7. desember 2007 Tror det er ett eller annet jeg ikke forstår jeg.. Hvorfor så hysterisk over å ikke gå fra barna hvis man skal betale for bensinen f.eks forstod ikke helt den.. Greit nok at skal jeg på butikken å handle noen småting og det tar noen minutter så tar jeg med meg ungen/e, men for å betale for bensin og slike ting... Ungen merker jo ikke at vi er borte knapt.. og når man står parkert utenfor bensinstasjonen og slike ting så ser jo ungen at vi går inn.. skulle dere ha unger som blir hysteriske og tro at de blir forlatt så forstår jeg det, men hva galt skjer hvis ungen sitter der pent og rolig?? Det er som sagt skjelden jeg også gjør det, men om det er for å putte på noen kr på parkometeret eller betale for bensin og slike ting... Ser jeg ikke noe problem i.. Syns det høres ut som mange hysteriske her inne nå... (og jeg trodde egentlig jeg var en av de "hysteriske")haha
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #11 Skrevet 7. desember 2007 Her er det mange hysteriske!! De andre tør nesten ikke svare!!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #12 Skrevet 7. desember 2007 Følte jeg vil svare på denne..! Lar barna sitte alene i bilden ja, hvis det gjelder å betale bensin, fylle på parkometer eller kjøre tilbake med handlevogn, etc. Og så lar jeg minsten på snart 16 mnd sitte i bilen mens jeg leverer den eldste i barnehagen, som er på andre siden av gjerdet. Ser da bilen og barnet i bilen, hele tiden. Motoren er selvfølgelig av og nøkkelen i min lomme. Skal jeg større ting som inn i en butikk eller noe, tas de med. Hva er egentlig problemet med å la barnet sitte alene i bilen litt? Bare lurer?
brooklyn Skrevet 7. desember 2007 #13 Skrevet 7. desember 2007 SKal jeg inn og betale bensin, avis og boller, så sitter han i bilen. Dørene er låst og jeg har nøkkelen i hånden. vet at det er en farlig verden men jeg ser ikke helt problemet. Skaal jeg handle på butikken, så blir han med inn. Men 2 minutter inne på bensinstasjon hvor jeg ser han hele tiden, selvsagt.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #14 Skrevet 7. desember 2007 Skal jeg på kjosken her i bygda sitter hun i stille, låst bil. Jeg ser henne og bilen hele tiden. ALDRIG på kjosker i byen. Aldrig ellers henller,
OsloMor Skrevet 7. desember 2007 #15 Skrevet 7. desember 2007 Går ikke fra ungene mine noe sted, og det synes jeg faktisk ikke er hysterisk! Og til anonym, det er ikke tryggere på bygda enn i byen. Det er like utrygt/trygt overalt.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 7. desember 2007 #16 Skrevet 7. desember 2007 Jeg har latt guttungen sitte alene i bilen et par ganger, og ser ikke problemet... Skulle en snartur i butikken for å ha noen småting, ble borte litt over 5 min... Da jeg gikk dytta jeg i smokken og ga ham en bok. Låste selvfølgelig døra. Da jeg kom tilbake satt det en liten gutt og tittet fornøyd i boka... Ja, jeg vet at bilen kunne begynt å brenne, men man kan ikke tenke slik heller! Hva om det begynner å brenne om natta. Hva om barnevognen blir påkjørt mens du går over fotgjengerfeltet, hva om du mister kontrollen over bilen osv... Kan jo ikke tenke slik heller! Jeg visste at det ville bli bråk og mas om jeg skulle ta med meg en sulten unge inn i butikken... Det ville tatt myyyye lenger til å dra med meg han, og fant ut at for han ville det vært best å kose seg i bilen mens jeg løp rundt... Kall meg uansvarlig om dere vil! Jeg har ingen problemer med det så lenge bilen står trygt i nærheten av butikken (ikke lukeparkert midt i byen) og man er så kjapp som mulig... Jeg var nær ved å løpe ut da jeg så det var kø i kassa, men den løste seg fort opp... Han var litt over 2 da...
Lill,<3Rikke&Patrick<3 Skrevet 8. desember 2007 #17 Skrevet 8. desember 2007 Går ikke fra dattra mi alene...uff tørr jeg ikke...og dessuten blir a hysterisk hvis jeg hadde prøvd det...
jua 10.12.05 Skrevet 8. desember 2007 #18 Skrevet 8. desember 2007 Jeg skjønner ikke helt problemet med å ta med seg barna inn. Det tar litt lengere tid ja, men det er det mye som gjør etter man har fått barn. Mine elsker å få være med inn og er flinke til å hjelpe til i butikken.
Crazy mama Skrevet 8. desember 2007 #19 Skrevet 8. desember 2007 Jo, jeg lar barna sitte i bilen hvis jeg skal hente kaffe, fylle og betale bensin - eller gjøre noe som tar ett par minutter. Tar det lengre tid, ja da tas de med inn. Når de må vente i bilen, sørger jeg for at barna på 2,5 og 1 år har smokk og noe å leke med. Og jeg setter bilen slik at de kan se hvor jeg går, eller hvor jeg står. Jeg stopper bilen og tar ut nøklene, låser også hvis jeg ikke ser bilen. Men dette skjer en sjelden gang, og de gangene det har skjedd er barna blide og fornøyde både før og etter. Jeg syns at slike ting kan tillates, og de tar ikke skade av det å vente litt. Toåringen vet at jeg kommer straks tilbake, og ettåringen har selskap i største og er fornøyd med det i bilen. Men jeg hadde nok ikke gjort dette hadde jeg bodd i Oslo eller i en annen storby.
astrid-marie Skrevet 8. desember 2007 #20 Skrevet 8. desember 2007 hei jeg går ikke fra sønnen min i bilen ,hvis jeg skal i butikken og handle eller gjøre noe som kan ta litt tid.. men hvis jeg bare skal inn og betale bensinen så kan han gjerne gjøre det,men jeg låser dørene på bilen,parkerer rett foran døren slik jeg ser bilen hele tiden og prøver og være så rask som mulig:)
morpluss Skrevet 9. desember 2007 #21 Skrevet 9. desember 2007 Nei, jeg lar heller aldri jenta mi være igjen alene noe sted - ikke i bil, og ikke i vogn. Grunnen er (i tillegg til at barn kan bli stjålet og de kan f.eks. sette noe i halsen) at jeg er livredd for at det er noe som skal stoppe meg i å komme tilbake til henne. Jeg tenker for eksempel at stedet jeg er på kan utsettes for ran, at jeg blir syk og at ingen vet at jeg har et barn i bilen - den typen ting. Jeg vet at dette er å minimere en allerede bitteliten risiko, men akkurat dette har jeg en slags "hang up" på. Og særlig om sommeren, barn alene i bil, jeg får litt panikk bare av å tenke på det! De kan rett og slett dø mye raskere enn jeg hadde tenkt meg (det hender jo en veldig skjelden gang med barn, oftere med kjæledyr).
olebrum30_05&09&13 Skrevet 9. desember 2007 #22 Skrevet 9. desember 2007 Nei huff a meg.. Det gjør jeg aldri. Syns ikke det hører hjemme en plass... Jentungen får glatt bli med... uansett om hun sover eller ikke.. Syns det ser helt dumt ut når jeg går forbi biler med unger inni... Kall meg gjerne hysterisk, men det er ikke tall på alle situasjoner som kan skje... det skjer nok aldri her i gården..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå