Gå til innhold

Digital kompetanse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er mitt nye begrep, og jeg kan fylle det med hva jeg vil. Så dermed bestemmer jeg at for meg skal digital kompetanse i alle sammenhenger være synonymt med fingerferdighet, som det strengt tatt også betyr, og kan visualiseres som evnen til å pille begge nesebor samtidig med alternerende fingre - som en harmonisk nasal fingerøvelse, rett og slett. Nå gleder jeg meg bare til det skal dyttes enda masse mer på digital kompetanse i skolen, så jeg med jevne mellomrom kan få visualisere. Og i barnehagen er det også viktig med digital kompetanse for at barna skal få et fortrinn i skolen - visualiser, visualiser. Jeg tror jeg skal få noen til å designe et digital kompetanse-piktogram til meg også, som kan limes opp på vinduet til alle som innehar evnen til å la høyre hånds pekefinger lekent bytte plass og innta venstre bor, mens venstre langemann smidig smetter inn til høyre. Digital kompetanse, venner, kom og få!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nok ikke så mye digital kompetanse som jeg trodde. Men dette innlegget skal inn i mitt seneste pedverk som omhandler nettopp digital kompetanse. Så får vi se hvordan skolen takler dette fremover.

Skrevet

Bra! Hver mann sin visjon, hver pedagog sin kjepphest - gjerne en død en, for den er det ekstra givende å piske. Digital kompetanse, venner, er her for å bli!

Skrevet

Egentlig synes jeg litt synd på de som skal lære bort digital kompetanse, særlig om det skjer via direkte instruksjon av typen jeg holder fingeren i nesen for deg. Og kanskje litt ugreit for elevene og når jeg kommer med lange negler?

Skrevet

Det river, ja. Metadigital innlæring av digital kompetanse - et gløggperspektiv - du burde utgis prompte (som også er et genialt ord).

Skrevet

Sikkert mange her inne som mener jeg er prompete..

Skrevet

Prompt digitalisering av metakompetanse der, ser jeg, meget bra.

Skrevet

Hva er metakompetanse? Jeg trenger det for jeg skal skrive en metatekst. Har du noen sånne til overs? Kan jeg bruke min digitale metakompetanse til det?

Skrevet

Metakompetanse er kompetanse om kompetanse, så da skriver du en metakompetent metatekst om - kan du skrive om hva du vil? I så fall kan du sikkert få en av meg, hehe. Og din digitale metakompetanse er jeg overbevist om at kommer til nytte.

Skrevet

Så da innehar jeg en del metakompetanse om nettopp digital kompetanse, og undervisningskompetanse? Skal ha sånn metating i mappevurderinga mi, og der skal det stå at jeg har lært, observert og tenkt. Piss. Jeg har reprodusert.

Skrevet

Ja, men om du reproduserer min tekst så er du på trygg grunn - for du er jo meg. Eller om jeg rett og slett skriver en egenvurdering av deg, som er metameg.

Jeg vil ha mer øl.

Skrevet

Vin i morgen, og så kan vi prøve luciadraktene våre. Vi er meg.

Skrevet

Vin. Stikkord. Og jeg (vi) kom på at jeg (vi) har en vinflaske i kjøleskapet. Men nå er jeg egentlig mer øltørst. Og det er huskaldt, så min digitale kompetanse er synkende, neglesprettkald høyre hand - hva kommer det av, tru, er jeg begynt å dø sånn litt sakte fra høyre?

Skrevet

Bare om du er kjeivhendt. Ellers dør man fra venstre. Men du kan få komme og se på azaleaen min den er så fin. Blomstrer som bare det og dør ikke så lenge den får et halvt glass vann hver dag.

Skrevet

Bli med hjem og se på azaleaen min, liksom?? Hehe - gjerne! Jeg kjøpte meg sånn jeg ikke husker nå i fylla men som er hvit og ikke svibel. Ser ut som noe grønt man burde brukt digital kompetanse på, stikker opp av seg og blir hvite blomster langt oppe til slutt, fniiiiiis.

Skrevet

amarylus? Skal jeg kjøpe meg i år for jeg skal ikke noe sted i jula.

Skrevet

JA!!! Stemmer!!! De er litt sånn imponerende, og så er de enkle, og blir helt kule grønne planter helt fram til neste høst etter blomstene er forbi.

Du skal til meg i jula bestemmer jeg nå. Juleferien er lang, og jeg liker ikke folk, så du er ikkefolk.

Skrevet

Hvor skal vi feire jul? Hos deg eller meg?

Skrevet

Både her og både der, eller et helt annet sted? Midtveis? Bare det er varmt og har mat...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...