Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 3 har falt og slått seg å fått en kjempestor kul i panna.

Jeg har prøvd å søke etter informasjon vedrørende dette på nette slik at jeg vet hvilke "symptomer" jeg skal se etter om det er noe mer enn en vanlig kul.

Hun ser ut til å være i fin form, men kulen er kjempestor! Min første kul og er litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg :-) Har lest om Hjernrystelse og slikt men det finner jeg ikke symptomer på.

Noen som vet om det er andre ting man bør se etter?

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, min sønn har hatt en 4 cm i diameter kul i hode som stakk ut 2 cm, så ja har erfaring he he.

-Så lenge kulen går utover skal du være glad.

-Vekk barnet først etter 20, deretter 30 min, igjen en time også to timer osv etter det faller i søvn første gang etter kulen.

-Viktigste er å få kontakt med barnet, øyekontakt og at du ikke lar det sove hele natten, du trenger ikke vekke barnet ,men ta litt i det slik at barnet gløtter på øynene og ser at det er med og ikke er slappt.

-Er det stor kul kan du forvente at barnet blir blått og gult rundt denne i morgen og noen dager.

Skrevet

Er det en veldig stor kul som min sønn fikk, kan det være en hevelse i mange mnd etter, ikke synlig, men du kan kjenne den.

Skrevet

Takk :-)

Hun har ikke virket trøtt eller uvel, så da har det nok godt bra :-)

den er nok på samme størrelse som din, ca 4 cm og et par cm ut.

Det er så fælt når det skjer noe med våre små!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...