Gå til innhold

Dere som har født før

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere fikk rier, var det slik *poff* der kom det en rie?

eller kynnere som gikk over i rier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde kynnere som ble sterkere og sterkere som til slutt gikk over til rier..

Så her begynte det litt forsiktig og så ble det verre og verre:)

Skrevet

Min fødsel begynte med at slimproppen gikk og da begynte jeg å få mensenvondt. Smertene ble etterhvert sterkere, kom oftere og varte lenger, så da skjønte jeg at det var rier. Var aldri som kynnere...

Skrevet

Fødselen min startet med at vannet gikk da.. 3 timer etter vannet gikk dro vi opp på sykehuset, jeg hadde da ikke noe vondt men det ble registrert at jeg hadde begynt å få rier.. riene var svake i 2-3 timer (kjente ikke noe særlig egentlig), før de nesten plutselig begynte å bli mye mer smertefulle og regelmessige..

Så de kom gradvis på meg da..:)

Skrevet

Riene startet svakt mandag og ble sterkere og sterkere for hver time.

Kom inn på sykehus tirdag ettermiddag. Fikk da vite at det var MEGET godt kvalitet på riene og at babyen ville være ute om noen timer.

Et døgn etter denne beskjeden kom vesla ;o)

Skrevet

Jeg hadde vonde kynnere/smårier i 3 dager før det endelig skjedde noe! Og vannet hadde gått sakte og sikkert over 1 døgn uten at jeg egentlig merket så mye til det...

Men når de ordentlige riene først kom var det ikke til å misforstå at fødselen var igang:)

Skrevet

Jeg ante fred og ingen fare da jeg la meg for kvelden. Krøp inntil min kjære og 'pang' så kom første ri.

Hadde ikke hatt noe forvarsel og klaget hele dagen over at det skjer jo aaaaaldri noe (var 3 dager på overtid)

Det begynte ikke fryktelig vondt, men vondt nok til at det ikke ble noe særlig søvn den natten.

Skrevet

Jeg hadde ikke kynnere - gikk rett over i rier, og 1t og 20 min etterpå var jenta vår ute! Så her gikk det fort...

Skrevet

Husker egentlig ikke helt, men tror det var sånn som Minnie Mom her beskriver:-)

Du vet i hvert fall godt når du har rier!

Skrevet

Vannet gikk og 15 mni etter startet riene. Var ikke noen tvil om hva det var.

Skrevet

Vannet gikk, og ca en time etter kom riene. telte da 3 på 10 min, så jeg ble kastet rett inn i det uten kynnere.. Kjørte til sykehuset, tar ca 30 min, da jeg kom inn var riene mye mye sterkere og enda litt tettere. hadde da 4 cm åpning. Fra vannet gikk til gutten vår var ute gikk det litt i underkant av 7 timer

Skrevet

kan jo nevne at vannet gikk ca kl 3 på natta, og kvelden i forveien hadde jeg veldig mye og ganske sterke kynnere

Skrevet

hos meg var det *pff* sånn sett, la meg til å sove i halv ett -tiden om kvelden, og våknet en time seinere med smerter i korsrygg og mage.

Skrevet

på meg smalt det i korsryggen og så var riene i gang.....

å så blei di bare sterkere og sterkere...gikk jo 14dager med kraftige kynnere først,men skal love deg jeg kjente forskjellen når det satt i gang,skjønte liksom hva som var i ferd med å skje da...

Skrevet

Ble satt i gang jeg på 14 dager overtid!

to modningspiller.. ingenting skjedde.. et døgn etter,gått fra 1-2 cm..

tok vannet.. rier.. satt på drypp.. smerter.. epidural.. deilig.. press og store gutten var ute..

Skrevet

hadde kynnere hvert 4 minutt fra klokka 3 på ettermiddagen. kvart over ti på kvelden kom den første ria. de kom da med to minutters mellomrom. men kan ikke huske om kynnerne blei vondere og vondere først...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...