lille lysglimt Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 Er det flere enn meg som blir fort tungpusten? Føler liksom som jeg peser som en hval innimellom bare ved å gjøre småting....tenker liksom at det var sånn som kom i slutten av en graviditet?? Jeg er nå i 8 svangerskapsuke...
lana<3 Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 Typisk tegn på jernmangel.....vet du at i gamle dager rådet de alle gravide til å ta jern...???Men problemet var da at alle begynte å ta jern og tar man jern hvis man ikke trenger det, eller har en sykdom som lagrer altfor mye jern i kroppen blir man forgiftet.. Få legen til å sjekke ferritinen og folsyre ved første konsultasjon og hvis han nevner at lageret er lavt så begynn på jerntabletter med en gang.... gravide trenger ekstra mye jern i begynnelsen og slutten av svangerskapet....og hvis du ser på de nye gravitaminene er det faktisk tilført jern i dem.... Jern finner du også naturlig i brokkoli,biff,reinsdyr,grovbrød,kjøttdeig,leverpostei,litago brunost og prim...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå