Gå til innhold

Ullevål eller A-hus???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått plass på Ullevål, men skal også søke på A-hus. Fikk ikke på Riksen som jeg ønsket mest... Har termin i slutten av mai... Er så usikker på hvilket sykehus som er "best". Mulig det blir keisersnitt.... Kan jeg få noen råd???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hører mye positivt om A-Hus. Men de har ikke lystgass om du ønsker det.

Skrevet

Jeg fødte på A-hus i seteleie forrige gang og personalet der er bare helt fantastisk! Har hørt så mye rart om Ullevål at dit ville jeg iallefall ikke! På A-hus fikk jeg kjempeoppfølging i forkant av fødselen, måling av bekken, samtaler osv.Barselavdelingen der er bare kjempekoselig og ordmødre, leger og pleiere er kjempekoselige! Nå har vi flyttet og det blir for langt å reise til A-hus denne gangen men jeg hadde ikke vært i tvil et sekund om å velge det sykehuset igjen! Det er jo et universitetssykehus og jeg fikk mange fordeler der med tanke på setefødsel og oppfølging av sønnen vår i etterkant. Anbefales!!!

Skrevet

Med meg er det omvendt; soleklart at jeg heller vil til Ullevål. Fødte på Ullevål sist og var veldig godt fornøyd da- og det beste var jo pasienthotellet og å slippe barselavd. Skulle egentlig til AHUS denne gangen, men søkte meg til Ullevål og har heldigvis fått plass der. Jeg forhørte meg om ahus her inne tidligere i høst, før jeg fikk plassen på Ulle. bekreftet, og da hadde mange av de som hadde født på Ahus en del negativt å si, som at det var gammelt og slitt der, gammelt utstyr, dårlig mat- og ikke minst ligge tettpakket på barsel uten mulighet for familierom el pasienthotell. Jeg lå en natt på barsel på Ullevål sist (sov ikke et minutt), og det var himmelsk å få sitt eget rom på pasienthotellet etterpå da. Så hovedgrunnen til at jeg vil til U. er pas.hotellet og at jeg hadde hyggelig personale og en fin opplevelse sist gang:)

Skrevet

har bare opplevd negative ting på ullevål,så jeg har søkt på a-hus.

Skrevet

hmm.. vet om flere som har fått lystgass på ahus jeg..

Skrevet

Har født begge steder og jeg er ikke i tvil om att Ullevåll er det beste. Og nei de har ikke lystgass på ahus!!

Skrevet

Jeghar ikke erfaring med Ullevål men har vært på AHUS.

fødte der sist gang en mnd for tidelig og personalet var kjempehyggelig og tok så godt vare på meg.

Jeg har også gjennomgått en MA hvor det var bare å komme på UL når jeg var bekymra og de er så hyggelige, hjelpsomme og trøstende.

Jeg skal føde på AHUS denne gangen også. Har vært på en tidlig UL i dette svangerskapet også og det var bare å komme. Fått kjempeoppfølging.

Skrevet

Helt klart Ullevål: Det er den fødeavd. i Norge med mest fødsler, da har de vær borti alle slags eventuelle komplikasjoner etc MANGE ganger før. Norges beste (og største?) nyfødt intensiv avd. ligger tvers over veien, de har pasienthotell og alle mine bekjente som ha født på Ullevål er kjempefornøyd.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jeg har hørt veldig mye rart om A-hus og ville absolutt ikke valgt det.

Skal selv på Ullevål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...