Gå til innhold

Snart 3 åring bruker 2,5 timer på å sovne, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva skal vi gjøre, hun er kjempe trøtt men sier at øynene ikke vil lukke sig. skal vi ignorere henne for hun er stille, synger litt men er rolig. problemet er at hun er stup trøtt på morgenen og uopplagt og grinete spes på formiddagen.

vi har prøvet å gi henne ca 15 min egenlesing før lyset slukkes. og prøvet med 30 min senere leggetid.

alltig været opptatt av at leggingen skal være positiv! men når klokken nermer seg 22 før hun sovnerblir vi utolmogige!

Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sover hun på dagen fortsatt eller? Får hun nok aktivitet i løpet av dagen (barnehage?) slik at hun får ut energien sin slik at hun blir trøtt og sliten når kvelden kommer? Når står hun opp om morgenen?

Kan dere lage en klistremerkekalender - hvor hun får ett klistremerke for hver dag hun sovner innen et bestemt tidspunkt? hun skjønner jo ikke tiden selvsagt, men om du sier at nå må hun sove for å få klistremerke? Be henne "telle sauer" eller noe slikt når hun lukker øynene, be henne tenke på noe spesielt eller sånn???

Eller hva med en liten cd med rolige nattasanger?

Skrevet

Synes det høres ut som hun er overtrøtt, jeg. Prøv å legge henne en halv time tidligere, selv om det ikke høres logisk ut. Kan være det hjelper. Jeg sliter selv med å sovne hvis jeg er overtrøtt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...