Gå til innhold

Opel Astra og bilsete? Noen tips/noen som har samme bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt mye bra om Akta Graco cosmic... noen med erfaring?

Skal ut på prøverunde med bil og unge før vi kjøper, men vil gjerne han noen gode tips!

Ønsker kombi-sete, for å ha muligheten til å snu det med kjøreretningen når bena blir for lange... (vi får en lang gutt ser det ut som..!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke Opel Astra, men en Opel Vectra - vi endte opp med Maxi Cosi Priorifix - hadde maxi cosi cabrio som første bilstol (0-13 kg) og var veldig fornøyd med dette. Vi ønsket primært en stol med isofix. Vi prøvde diverse seter i bilen vår, men acta graco passet ikke i vår, (dessuten ble jo dette setet "slaktet" av fjorårets tester, det var en av de dårligste setene som kom dårligst ut i test). uansett så har bilen vår ikke forankringer i gulvet og har ikke løse skinner som man kan få beltet igjennom ved å forankre sikkerhetsbeltene der, derfor ble det dette valget til slutt... det er en kjempevanskelig beslutning å velge bilstol fordi man ønsker jo det aller beste for barna, men det er ikke alltid det fungerer i praksis - ihvertfall var det ikke det for vår del. Ønsker deg bare lykke, lykke til med valg av bilstolsete.

Klem fra

Skrevet

Heisann!

Jeg har en HTS Izi Combi som er montert bakovervendt i min Astra stasjonsvogn og det fungerer veldig flott.

Mange klager over at dette setet er veldig bratt, men det blir ikke så bratt i Astraen hvis man strammer forankringsselene skikkelig.

Det er veldig romslig for tulla mi, men mulig det fort vil bli for kort hvis han er lang så det kan tenkes du bør prøve enten Britax el Brio sine seter siden de er litt lenger i ryggen. (Mener jeg å ha hørt)

Ellers finner du veldig mye bra info inne på bilsikringsforumet på Nybaktmamma; http://forum.nybaktmamma.com/forumdisplay.php?f=392

Lykke til i jakten! :o)

Skrevet

Vi har Opel Astra stasjonsvogn, og Akta Graco Cosmic. Jeg er veldig fornøyd med selve stolen, men montert bakovervendt blir det veldig trangt for den som sitter foran. Montert forovervendt er det supert.

Skrevet

Jeg er ikke enig med hun over her. Vi har Astra stasjonsvogn, har BeSafe og synes egentlig setet blir for bratt... Har hørt at man kan legge noe under barnesetet, nærme seteryggen (feks et teppe) for å gjøre setet mindre bratt... Har ikke prøvd det, for da vil jo barnesetet gi enda mindre plass til passasjersetet foran.

Fornøyd med Astra, men skal ha ny og større bil nå, ja! :o/

Skrevet

Tusen takk for svar/meninger!

Vi får prøve oss litt frem, men nå har jeg et utgangspunkt iallefall:)

Skrevet

Vi har også Opel Astra stasjonsvogn, og Akta Graco Cosmic.

Eneste ulempen er at det blir trangt for den som sitter i pasasjersetet.

På andre siden bak føreren passer det bedre, men vi vil helst ha det montert bak passasjersetet.

Men vi er gjennomsnittshøye begge to så for vår del spiler det ingen rolle.

Ja, det ble slaktet i den norske testen men hvordan kunne setet da bli det beste setet i testet i finland året før???????????????

Er testene bare humbug den som betaler minst blir garantert taper og den som betaler mest vinner????????????

Skrevet

Tror grunnen var at de faktisk feilmonterte Graco setet i testen... Og da gikk det jo ikke så bra... :o/

Hadde de montert det riktig så hadde det vel kommet bedre ut...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...