Babyfacepsycho Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 I barnehagen til tulla er det to hunder. Det er familebarnehage, og drives hjemme hos hun som driver den. Er bare fire barn der og ingen av dem er allergiske. Så langt allt greit. Den ene hunden er noen år gammel, og snill og rolig. Ikke noe problem i det hele tatt. Den andre er en new foundland valp. Den hører ikke på noenting og hopper og "biter" og skal leke. Den er jo da omtrent tre ganger så stor som barna er. Hun sa fra start at hundene skulle være innlåste på kjøkkenet på dagtid, så det hørtes jo greit ut sånn sett, for da skulle dem jo ikke være i barnehagen. Men hver gang jeg er og leverer/henter så må jeg sloss med en dum valp som ikke hører etter på noe. Han er da ute i barnehagen og vandrer runt som han selv vil. Det synes jeg ikke er greit i det hele tatt. Hadde dere akseptert dette?
Mamma med to søte små Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 Har du noe positivt å si om barnehagen i det hele tatt?
Salat Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 Jeg hadde aldri hatt ungen min i en bhg med en løs hund iallefall!
hit og dit Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 Nei! Eg er stor fan av rasen newfoundland så det er ikkje det som er problemet. Ein skal derimot alltid respektere bikkjer og deiras innstinkt. Fire unger og to bikkjer er for mykje for ei dame å passe på. Størrelsen på valpen har og ein betydning.
Tråle i Trøbbel Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 Nå har jeg lest flere innlegg hvor du er misfornøyd med barnehagen...Hundene visste du vel om på forhånd, smokkene merker du enkelt med navn, barna venner seg fort til barnehagens rutiner når det gjelder soving og mat. At de er på tur er jo bare positivt (for ja: selv de minste barna har godt av frisk luft og trenger å lære å bli glad i å være ute)! De har overhodet ikke vondt av å bryte med rutiner innimellom (du antyder jo selv at snuppa di ikke følger noen rutiner, men at de endres fra dag til dag?). Har du tatt opp disse tingene med hun som driver barnehagen? Hva sier hun? Har du snakket med førskolelæreren som har det pedagogiske ansvaret for innholdet i barnehagen? Hvorfor lar du babyen din gå i en barnehage der du ikke er fornøyd med tingenes tilstand? Har du søkt overflytting, vurdert å ta henne ut? Hvorfor lar du henne fortsette om du mener ting ikke er bra?
Babyfacepsycho Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. desember 2007 Njee. Jo alltså , er jo gangke greit i barnehagen ellers. Men de tingene som jeg har skrevet nå irriterer meg. Jeg venter samtale fra hun som har hand om barnehageopptakene i kommunen imorgen. Så skal prøve og få byttet barnehage.
pustpes Skrevet 6. desember 2007 #8 Skrevet 6. desember 2007 Er du førstegangsmamma? Bare vent til barnet ditt begynner i stor avdeling med enda flere barn....
mamma-til-4 Skrevet 6. desember 2007 #9 Skrevet 6. desember 2007 Hei;) Jeg har 4 unger og 2 bikkjer....og katt ....og 14 fisker ....og forhåpentligvis hest etterhvert (kjære gud,la det bli snart) Klarer meg kjempefint jeg altså Innimellom er det enda flere barn og passe på her også...gjerne 2-3 stykker til.....lever enda de altså
Babyfacepsycho Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 6. desember 2007 1: tulla følger rutiner når hun er hjemme. De rutinene hun følger er de rutinene jeg fikk beskjed om at dem brukte i barnehagen. Og ja dem følger dem noen dager. Men er allt for ofte at dem ikke gjør det. 2. Det hjelper ikke og merke smokkene når problemet er at hun gir noen andre sine smokker hvis hun ikke finner tulla sine smokker. Skjønner? Allt jeg sier går inn ene øret og ut det andre. Har idag ringt for og snakke med hun som har hånd om barnehage opptakene i kommunen. Men hun var ikke på jobb når jeg ringte. Men skulle ringe meg tilbake imorgen. Håper på og få bytte bhg. For vi synes ikke dette er akseptabelt.
Babyfacepsycho Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 6. desember 2007 Hva har det med saken og gjøre at jeg er første gangs mor? Det skal vel ikke være hundervalper løpende runt i bhg:n for det? Barnet skal vel ikke bruke andre sine smokker for det? Jeg skal vel ikke være nødt til og hente ungen tidlig på bhg:n fordi hun ikke vil sove for det?
Mamma med to søte små Skrevet 6. desember 2007 #12 Skrevet 6. desember 2007 Ha alltid en pakke med nye tutter liggende i barnehagen. Så slipper du ihvertfall det problemet. Det med hundene kan jeg jo skjønne. Kan ikke hun sove i vogna når de er ute på tur da?
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #13 Skrevet 6. desember 2007 Er ikke glad i hunder selv, og ville aldri hatt mine barn et sånt sted.
Carnivale Skrevet 6. desember 2007 #14 Skrevet 6. desember 2007 ...og derfor er jeg skeptisk til dagmamma/familiebarnehage! Slipper sånt i vanlige bhg altså. JEG har ihvertfall verken opplevd hunder, smokker på bærtur, unger som blir sendt hjem pga at de er overtrøtte eller bæsj på klærne (mulig det siste var et eksempel fra en annens innlegg..)
Babyfacepsycho Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #15 Skrevet 6. desember 2007 Hun er ikke i vogn når dem er på tur. de andre sitter i en sånn trille deer det kan sitte fire barn. Men tulla er litt for liten til og klare sitte der, så hun satt i bæremeis. Og der sover hun ikke. Og det er ikke bare tulla som skal sove ved 12 tiden. Det ska egentlig de andre også. Problemet er jo at hun aldrig holder seg til de rutinene som hun selv har satt opp. Skjønner?
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #16 Skrevet 6. desember 2007 Det høres ut som det er en god ide å se etter en ny barnehage. Har hatt hund selv og 1. lot aldri den snille og sikre hunden min være alene med barn. Stoler ikke på barna, og det kan en heller ikke forvente. 2. lar aldri barn leke med en valp uten at jeg er 150% til stede. Høres uansvarlig ut. Valper er "usikre", og barn oppfører seg lett "feil".
jordbær mathilda Skrevet 6. desember 2007 #17 Skrevet 6. desember 2007 Nå er det ikke sånn at dette skjer i alle familiebarnehager, har drevet en i 10 år, og har aldri sendt hjem overtrøtte unger eller byttet på smokker!! Dessverre er det sånn at noen få ødelegger for mange. Det er da ikke sånn at alle de store instuisjonsbarnehagene er perfekte heller!! Og er forholdene så ille må man jo klage til kommunen så de får sørget for å få stengt barnehagen. Familibarnehager har den samme rammeplanen som andre barnehager, og det skal være strenge regler på hvordan en skal drive den!
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #18 Skrevet 6. desember 2007 Jeg har gutten min hos dagmamma (eller egentlig samme som familiebhg for hun har tilsyn av småbarnsped), og er veldig fornøyd. Fint opplegg med sangstund/musikkstund og lesestund hver dag, masse kos, og greie rutiner. Jeg har jobbet i storbhg selv og synes at det jeg har for gutten min fungerer minst like bra!
Gjest Skrevet 9. desember 2007 #19 Skrevet 9. desember 2007 Det første som slår meg er hvor heldige disse barna er som får omgås snille hunder hver dag. De finner mye selskap og trøst, nærhet og omsorg i det å ha dyr rundt seg. Dessuten viser forskning at barn som har kontakt med dyr er mindre utsatt for å utvikle astma og allergier. Jeg ville vært kjempehappy om gutten vår fikk gå i en bhg med hunder....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå