Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 Jeg var på ultralyd på tirsdag, og jordmor sa at alt sto bra til med baby, men hun drev å dunket bort på magen min for hun syntes ikke det var nok bevegelse...hun hadde vel sagt fra hvis det var noe galt ? Jordmor sa ikke så mye under undersøkelsen, så mannen min spurte om alt så fint ut, og da sa hun ja...de må vel si ifra hvis det er noe galt ? Jordmor sa også at morkaken min ligger rett over livmormunnen, og pga av dette må jeg på kontroll i uke 32....hva betyr dette ? Er det farlig ? Hva skjer med baby hvis morkaken begynnner å blø ? Jeg har vært plaget av småblødninger og jordmor sa at dette kunne være forklaringen...uff - jeg er så usikker ! Håper på svar
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 Fosteret deres sov kanskje under UL, derfor det var så rolig, da pleier dem å dytte litt for å fa fosteret til å snu seg litt for å få tatt de riktige målene, når hun sier at alt er bra med fosteret, så er det nok helt sikkert det. Hvis morkaken fortsatt ligger over mormunnen når du er på UL i uke 32, blir det evnt planlagt keisersnitt
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 ........men er det noen fare for baby når morkaken ligger sånn ? Eller for meg ?
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 Du kan nok føle deg rimelig trygg på at de ville sagt noe hvis de hadde mistanke om noe galt ja! Håper du ikke tenker mer på det! Hvis morkaken din ligger helt nede og du blør bør du ta det med ro fremover. Ble du sykemeldt? Jeg hadde dette forrige gang og ble sykemeldt etter UL i uke 23 og ble det ut svangerskapet. Blødde ganske mye jeg da. Det er ikke farlig så lenge du tar det med ro og ikke anstrenger deg for mye. Det som kan være skummelt er om fødselen starter. Du vil få masse oppfølging fremover for å se om den flytter seg. Som regel gjør den det etter hvert som livmora vokser, men gjør den ikke det blir det ks på deg. Det er veldig farlig om ikke umulig å føde vaginalt med forliggende morkake (jeg fikk beskjed om at jeg kunne blø ihjel). Mener ikke å skremme deg nå, men bare husk å ta det med ro. Følg med på blødningene dine. Er blodet friskt og du synes du blør mye tar du en telefon og får en sjekk med UL. Krysser fingrene for at den flytter seg og at du slipper unna blødninger fremover!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 Jeg har ikke hatt noen store blødninger, og som oftest merker jeg det ikke før det kommer ut, og da er det brune klumper, så da betyr det at det er gammelt ? Jeg er sm, og har fått beskjed om å ta det med ro. Er dette farlig for baby ?
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 Nei det er ikke farlig for baby så lenge du ikke begynner å styrtblø. Da er det fare både for deg og baby.. Men så lenge du er sykemeldt og klarer å holde deg i ro kommer det til å gå helt fint! Brunt blod er gammelt ja. Det de sa til meg ang det brune blodet var at det nok var små blodkar i morkaka eller ved mormunnen som sprakk og blødde. Blodet ble liggende en liten stund før det kom ut, derfor brunt. Men blør du friskt er det lurt å ta en tlf! Bare prøv å slapp av, det kommer til å gå helt fint! Og sitter du med masse spørsmål vil jeg anbefale deg å snakke med jordmor eller lege på sykehuset sånn at de kan svare deg skikkelig og vurdere din situasjon. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå